سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

در سیاست خارجی مثبت عمل کرده ایم/ اقدامی برای جلوگیری از تورم انجام نشده است

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه در ۱۰۰ روز گذشته اقدامی در جهت جلوگیری از تورم و بیکاری انجام نشدگفت: در سیاست خارجی گام های مثبتی برداشته شده که حداقل آن ایران هراسی که مطرح بود با توسعه ارتباط بین کشورها از بین برود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمد حسن آصفری درباره توافقات هسته ای اخیر اظهار کرد: از این توافقات خوشحالیم چون به دنیا ثابت کردیم اهل منطق، گفت و گو و مذاکره هستیم.


دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به سابقه دشمنی غرب با ایران، افزود: توافق هسته‌ای پایان دشمنی با ملت ایران نیست ما اعتقاد داریم که آمریکا دشمنی خودش با ملت ایران را هنوز هم ادامه می دهد.

وی تاکید کرد: برای این که بتوانیم شفاف تر دباره این توافقات نظر داد، باید منتظر باشیم که گام های بعد مذاکرات به چه سمت و سویی کشیده می شود. آیا واقعا طرف مقابل پایبند به تعهدات هست یا خیر.

آصفری با  تاکید بر این که انرژی هسته ای حق مسلم ایران است، بیان کرد: آن چیزی که به آن اعتقاد داریم این است که موضوع هسته ای را به دنبال مقاومت ایران بپذیرند که این حق قانونی و مسلم ما است. اگرچه ما برای هسته ای بودن و غنی سازی کردن نیازی به اجازه هیچ کشوری نداریم و این حق قانونی ما بر اساس معاهده کشورهای امضا کننده  NPT است.

ما هسته ای را تعطیل نمی کنیم

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره این که گام های بعدی این مذاکرات چیست، خاطرنشان کرد: باید منتظر باشیم ببینیم که آیا طرف مقابل در این مدت به تعهداتش عمل می کند یا خیر.

وی گفت: اما گام آخری که برای ما مهم است، این که ما به هیچ وجه حاضر نیستیم فعالیت هسته ای خودمان را تعطیل کنیم و دست از هسته ای شدن برداریم. البته سقف غنی سازی قابل گفت و گو و مذاکره است.

آصفری درباره نتیجه کلی این مذاکرات تصریح کرد: بحث عقب نشینی، قابل بحث است چون در مقابل امتیازاتی ما که دادیم چیزی به ما داده نشده است که برای ما امتیاز شاخصی محسوب شود.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به گام های بسیار موثری که جمهوری اسلامی ایران برداشته است خاطر نشان کرد: در این قبال غرب امتیاز خاصی نداده است که در این فرصت 6 ماهه، اگر در برابر گام های مثبتی که ایران بر می دارد، گامی برندارند مطمئنا این توافقنامه قابل بررسی مجدد است.

غرب باید اموال بلوکه شده را بازگرداند

وی بیان کرد: اگرچه امیدواریم بعد از این مدت شاهد گام های مثبتی باشیم. پرداخت اموال بلوکه شده ایران، برداشتن تحریم ها اهمیت زیادی دارد که باید به آن توجه خاصی داشته باشیم.

آصفری درباره گزارش عملکرد 100 روزه دولت تدبیر و امید اظهار کرد: رئیس جمهور به جای ارائه گزارش کارکرد خودش بیشتر به نقد دولت قبل پرداخت و متاسفانه این روند در ایران گسترش دارد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره تاثیر اقدامات عملی دولت در افکار عموی، تاکید کرد: در بخش اقتصادی در این 100 روز اقدامی در جهت جلوگیری از تورم و بیکاری انجام نشد.

وی با اشاره به روند کند فرهنگی در این دولت، تصریح کرد: در بحث فرهنگی نیز پیشرفتی در این مدت نداشتیم و اغلب با پس رفت مواجه هستیم.

در سیاست خارجی مثبت عمل کردیم

آصفری گفت: زمزمه هایی برای برداشتن ممیزی کتاب و این دست اقدامات با رویکرد فرهنگ اسلامی ما متناسب نیست صورت می گیرد، یا هزینه هایی که در بخش فرهنگی برای یک خواننده غربی چندین میلیون تومان هزینه خاکسپاری وی در قطعه هنرمندان می کنند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ایران هراسی برخی از کشورها خاطرنشان کرد: در سیاست خارجی گام های مثبتی برداشته شده است که حداقل آن ایران هراسی که مطرح بود با توسعه ارتباط بین کشورها تا حدودی از بین برود./ز
برچسب ها: قم ، سیاست ، خارجی ، تورم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.