سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سایمون پگ؛

میانه ذکاوت و بلاهت

سایمون پگ، شدیداً طرفدار سری فیلم‌های جنگ‌های ستاره‌ای‌است و همیشه از "امپراطوری دوباره ضربه می‌زند" به عنوان فیلم محبوب عمرش نام می‌برد.

 به گزارش حوزه سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛ سایمون پگ متولد 14 فوریه 1970 به همراه زامبی‌ها و موجودات فضایی مشهور است و ژانرهای  آشنای او کمدی، علمی تخیلی، فانتزی، ترسناک است.

چند نکته از زندگی اش

در دانشگاه بریستول رشته نمایش خوانده و عنوان پایان نامه اش هم عبارت است از: " نگاهی به سینمای عامه پسند دهه ‌ی 1970 و مباحث هژمونیک از منظر مارکسیسم".
نیک فراست رفیق صمیمی و زوج هنری این روزهایش، اصلاً سابقه‌ی بازیگری نداشته  و اولین حضور رسمی‌اش در سریال کمدی فضایی هم با پیشنهاد پگ صورت گرفته است.
در نوجوانی نوازنده درام یگ گروه راک آماتور بوده و از سالها قبل با کریس مارتین خواننده‌ی گروه" کلد پلی" دوست صمیمی است . تا جایی که پدرخوانده‌ی فرزند مارتین و گوئینت پالترو هم محسوب می‌شود.
شدیدا طرفدار سری فیلم‌های جنگ‌های ستاره‌ایاست و همیشه از امپراطوری دوباره ضربه می‌زندبه عنوان فیلم محبوب عمرش نام می‌برد.
هنگامی که قرار بود جنگ‌های ستاره‌ای، شبح تهدید اکران شود،‌خودش را با هواپیما به آمریکا رساند تا در همان سئانس‌های اول به تماشای فیلم بنشیند.
سریال دکتر هو از دیگر برنامه‌های موردعلاقه‌ی سایمون پگ است. با این وجود پیشنهاد بازی در نقش اصلی سریال را چند سال قبل رد کرد، خودش می‌گوید که عاشق تماشا کردن دکتر هو در شبهای شنبه است ولی دوست ندارد که هر هفته بنشیند پای تلویزیون تا خودش را تماشا بکند!



مسیر شهرت

اگر جریان کمدی جدید و البته نه چندان مودبانه‌ی آمریکایی ها با امثال جاد آپاتو و سث مک فارلین شناخته می‌شود،‌درانگلیس هم سایمون پگ، نیک فراست وا دگاررایت پیشتازند.
پسرهایی که با جنگ‌های ستاره‌ای وکامیک بوکها ( البته برای انگلیسی‌ها نمیشود دکتر هو را نادیده گرفت) بزرگ شده اند و حالا در قالب مردهای سی چهل ساله،‌به واسطه ارجاعات و شوخی با دنیای کودکی خود مشهور شده‌اند.
پگ ورایت، انگار تصور می کنند که جدیت جاری در زندگی روزمره، زیادی مسخره و کسل کننده است و می ‌تواند ماجرا را از زاویه دید پسربچه‌های تخس یا همان ذهنیات و علایق مشترک خودشان ببینند.
همان قدر که دنیای فانتزی، موجودات فضایی وزامبی‌ها را دست می  اندازند، به همان اندازه آنها را باور دارند و اخلاقیات و قوانین عجیب و غریب فیلم های خودرا هم بر مبنای آنها شکل می دهند.
همین تناقض باعث شده تا شخصیتها و موقعیت‌های کمیک فیلمهای پگ و رفقایش، بین ذکاوت و بلاهت در نوسان باشند و به برگ برنده‌ی آنها تبدیل شوند.

خصوصیات برجسته

اجرای شوخی هایی که احتمالا فقط از ذهن خودش و رفقایش بر می آید .
در فیلم های انگلیسی معمولا نقش آدمهای شکست خورده‌ای را بازی میکند که درعین ناباوری به قهرمان تبدیل میشوند.در بلاک باسترهای هالیوودی هم عضو بامزه ی گروه است که با مزه پرانی،‌ ریتم صحنه را نگه می دارد .لهجه غلیظ انگلیسی اش هم معمولا به کار می آید.



فیلم‌های مهم

سریال فضای( 1999-2001)، شان مردگان( 2004)؛ ماموریت غیر ممکن3(2006)، هات فاز(2007)، بدو بچه تپل !( 2007)، چگونه دوستانتان را از دست بدهید وبا مردم بیگانه شوید(2008)، سفر ستاره ای(2009)، عصر یخبندان: طلوع دایناسورها( صدا پیشگی ، 2009)، پل (2011)، ماجراهای تن تن(2011)، ماموریت : غیرممکن – پروتکل شبح(2011) و (2013).

جایزه‌ها

نامزد دریافت بهترین کمدین تازه وارد جایزه بریتیش کمدی برای سریال فضایی و قطار بزرگ ( 1999)؛ بهترین سریال کمدی بفتا تلویزیون برای فضایی (2002)؛ جایزه بهترین فیلمنامه بریتیش ایندیپندنت فیلم برای شان مردگان (2004)؛ جایزه بهترین فیلمنامه برام استوکر برای شان مردگان(2005)؛ نامزد بهترین فیلمنامه حلقه منتقدان لندن برای شان مردگان (2005)؛ نامزد جایزه بهترین بازیگر بریتانیایی امپایر انگلستان برای فیلمهایشان مردگان (2005) و هات فاز(2008).

پروژه‌های آینده

از حالا میشود جای سایمون پگ را برای قسمتهای بعدی فیلمهای هالیوودی اش یعنی سفر ستاره‌ای،‌ماموریت غیرممکن و تن تن رزرو کرد.
علاقه‌ی شدید به جنگهای ستاره‌ای و رابطه‌ی حسنه‌اش باجی . جی آبرامز هم باعث می‌شودکه حضور او در قسمت هفتم از این حماسه ی فضایی هم محتمل (البته اگر مثل دکتر هو نشود) در نظر بگیریم.
هکتور و جستجوی خوشبختی،‌ فیلمی است سال 2014 اکران خواهد شد و نقش اصلی آن را در کنار روزاموند پایک بازی کرده است. در انیمیشن ایست- حرکتی باکاس ترالز محصول جدید سازندگان کورالین وپارانورمن هم گویندگی کرده و سه دفعه منو بکش پروژه‌ی دیگری است که هنوز اطلاعات دقیقی از آن منتشر نشده.
سریال جدید و نوآر فرانک دارابونت با نام لاست آنجلز ( فرشتگان گمشده) هم از پاییز امسال به روی آنتن می‌رود و نام پگ هم در میان بازیگران آن دیده می ‌شود.



منبع: مجله دنیای تصویر

انتهای پیام/ اس
 
برچسب ها: سایمون پگ ، سینما ، جهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.