سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد "کامرون" از سخنان کميسير اشتغال اروپا

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1392/09/08 دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس که خواهان تشدید سیاست اجتماعی نسبت به برخی مهاجران اروپایی است، شامگاه پنجشنبه از «انتقادات کاملا نامناسب برخی رهبران غیر منتخب اروپایی» انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛‌ وی که برای شرکت در اجلاس سران اتحادیه اروپا و شش کشور شوروی سابق به تازگی وارد ویلینوس شده بود در پیامی به شدت انتقادی در صفحه توئیتر خود نوشت:«در خصوص تفسیر های لاسو اندور (کمسیر اروپا در امور اشتغال) با خوزه مانوئل باروسو رییس اتحادیه اروپا صحبت کردم. این سخنان را از سوی افرد غیر منتخب در مورد نگرانی های قانونی کاملا نامناسب می دانم.»

پیشتر سخنگوی کارون در خصوص اظهارات آندور گفته بود این سخنان از سوی کسی که حقوق خود را از مالیات دهندگان انگلیسی دریافت می کند، بد انتخاب شده است.

کمیسر امور اشغال اروپا در مورد سخنان کامرون پیش از عزیمت به لیتوانی گفته بود، «لفاظی های یکجانبه» کامرون ممکن است از انگلیس یک چهره «شرور» در اتحادیه اروپا معرفی کند.

نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه سخت تر شدن قوانین اختصاص کمک اجتماعی را به مهاجران اروپایی پیش از بازگشایی کامل بازار کار به اروپا به روی رومانی و بلغارستان خواستار شده بود. کامرون روز پنجشنبه تلاش کرد همتایان اروپایی خود را متقاعد کند پیش از بازنگری در قوانین مربوط به تردد آزاد افراد در اتحادیه امکان پیوستن کشور جدید به اتحادیه اروپا وجود ندارد.

ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس نیز از سخنان اندور انتقاد و اعلام کرده بود واژه «شرور» برای انگلیس غیرقابل قبول است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.