سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصدق، "درفش کاویان" را برافراشت

"حمید مصدق" شاعر مجموعه "درفش کاویان" آثاری از جمله "در رهگذر باد"و "از جدایی‌ها" را از خود به یادگار گذاشته است.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران، "حمید مصدق" ۹ بهمن ۱۳۱۸ در شهر ما متولد شد چند سال بعد به همراه خانواده‌اش به اصفهان رفت و در آنجا، تحصیلات خود را ادامه داد.

وی در دوران دبیرستان با "منوچهر بدیعی"، "هوشنگ گلشیری"، "محمد حقوقی" و "بهرام صادقی" در یک مدرسه بودند. 

مصدق در سال ۱۳۳۹ در رشته بازرگانی و در دانشکده حقوق تحصیل کرد سپس مدرک فوق لیسانس خود را در رشته اقتصاد اخذ کرد در سال ۱۳۵۰ در مقطع کار‌شناسی ارشد در رشته حقوق اداری از دانشگاه ملی (دانشگاه شهید بهشتی) دانش آموخته شد. 

مصدق در دانشکده علوم ارتباطات تهران و دانشگاه کرمان به تدریس پرداخت، پس از دریافت پروانه وکالت از کانون وکلا همواره به وکالت اشتغال داشت. 

وی کار تدریس در دانشگاه‌های اصفهان، بیرجند، شهید بهشتی را دنبال می‌کرد و تا پایان عمر عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی بود همچنین مدتی سردبیری مجله کانون وکلا را عهده دار بود. "حمید مصدق" در ۸ آذر ۱۳۷۷ بر اثر بیماری قلبی در تهران درگذشت. 

از منظومه‌ها و اشعار "مصدق" می‌توان به "درفش کاویان"، "آبی، خاکستری، سیاه"، "در گذر باد"، "از جدایی‌ها"، "سالهای صبوری"، "تارهایی" و "شیرسرخ" اشاره کرد. وی تألیفاتی با عنوان مقدمه‌ای بر "روش تحقیق"، و مجموعه "قوانین تجارت، مدنی" با همکاری "میرقائمی" دارد که مجموعه "قوانین تجارت مدنی" وی به چاپ نرسید.

انتهای پیام/ اس
برچسب ها: مصدق ، درفش کاویان ، شاعر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.