سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد قطر از اقدامات توسعه طلبانه رژيم صهونيستي در اراضي فلسطين

قطر از ادامه تلاش های رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک سازی در اراضی فلسطین و یهودی سازی شهر بیت المقدس به شدت انتقاد کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری الرساله نت ، دولت قطر روز پنجشنبه اقدامات رژیم صهیونیستی برای ادامه شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن به ویژه در شرق بیت المقدس ، یهودی سازی شهر تاریخی بیت المقدس و تعرض به مقدسات مسلمانان و مسیحیان به ویژه در قدس شریف را محکوم کرد .

دولت قطر همچنین تلاش های رژیم صهیونیستی در تخریب مکان های مقدس مسلمانان و مسیحیان به ویژه حفاریهای غیر مجاز در اطراف قدس شریف و اخراج فلسطینیان از شهر بیت المقدس را محکوم کرد و از سازمان ملل متحد و دیگر سازمان ها و نهادهای مسئول خواست تصمیم فوری برای جلوگیری از اقدامات رژیم صهیونیستی که با هدف تغییر بافت جغرافیایی و هویت عربی شهر بیت المقدس صورت می گیرد ، اتخاذ کنند .

 دولت قطر در این بیانیه یاد آور شد تداوم اقدامات ظالمانه اسرائیل در تشدید تحریم های علیه ساکنان نوار غزه تهدیدی جدی برای وخاومت اوضاع انسانی و اقتصادی این منطقه است .

قطر افزود مخالفت دولت اسرائیل با ورود مصالح ساختمانی به نوار غزه با وجود درخواست های مکرر سازمان ملل و جامعه بین المللی و کمبود سوخت در نوار غزه تهدیدی برای ادامه حیات ساکنان این منطقه است .

دولت قطر در این بیانیه شرایط انسانی در اراضی اشغالی فلسطین به ویژه در نوار غزه را بسیار 
خطرناک و بحرانی دانست و تاکید کرد با فرا رسیدن فصل سرما و کمبود سوخت ، مشکلات 
اهالی نوار غزه بیشتر خواهد شد .

دولت قطر در این بیانیه از تداوم اقدامات خصمانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در اراضی فلسطین و تلاش های این رژیم در نقض آشکار قوانین و قطعنامه های بین المللی ابراز
نگرانی کرد .

دولت قطر ضمن اعلام همبستگی با ملت و دولت فلسطین ، بر حمایت کامل خود از ادامه مبارزه عادلانه آنان برای جلوگیری از اشغال اراضی فلسطین و احقاق حقوق مشروع ملت 
فلسطین تاکید کرد .

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.