سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

تامین امنیت کار ویژه دولت است

استاد دانشگاه امام حسین(ع): تامین امنیت کار ویژه دولت است یعنی اگر دیگر نهاد ها هم درباره ایجاد امنیت وظیفه داشته باشند بازهم این هدف از دولت ساقط نمی شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، دکتر صفت الله قاسمی، که در سلسله جلسات علمی با موضوع امنیت پایدار در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم سخن می گفت، اظهار کرد:  امنیت از حقوق اساسی بشری است و بشر برای تأمین امنیت خود، از برخی از آزادی ها صرف نظر کرده است و محدودیت های اجتماعی را پذیرفته است تا به امنیت که مهمترین هدف است، برسد.


استاد دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به این که بدون امنیت هیچ هدفی قابل دست یابی نیست افزود: تامین امنیت کار ویژه دولت است یعنی اگر دیگر نهاد ها هم درباره ایجاد امنیت وظیفه داشته باشند بازهم این هدف از دولت ساقط نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: امنیت یک بحث همگانی است که تمام دولت ها آن را پذیرفته اند. در دولت های فردی که اقتدار مرکزی دارند، حقوق کمتری در نظر گرفته می شود نسبت به دولت هایی که دموکرات هستند.

قاسمی با اشاره به اعلامیه های جهانی حقوق بشرگفت: در اینجا بحث امنیت مورد توجه قرار داده شده است و در برخی از مواد این اعلامیه به حق زندگی هر فرد در جامعه اشاره شده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به نظریه های گوناگون درباره امنیت، تصریح کرد: همه جوامع پذیرفته اند که امنیت را باید تأمین کنند اما دیدگاه های متفاوتی در این باره دارند که باعث رواج نظریه های گوناگون شده است.

وی با اشاره به دسته بندی نظریات امنیت تاکید کرد: نظریات تأمین امنیت در سه حوزه سنتی، فراسنتی و هویت گرا بررسی می شود. در حوزه سنت گرا کلید واژه سلطه و قدرت مطرح می شود و هرجا قدرت زیاد باشد تامین امنیت نیز وجود دارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به نظریه فراسنتی اظهار کرد: در این حوزه، بحث متناسب بودن مطرح می شود. یعنی این که امنیت با شرایط جامعه باید متناسب باشند و در تفکر اسلامی مباحث بیشتر حول اندیشه توحیدی سیر می کند./س
برچسب ها: قم ، امنیت ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.