سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

انقلاب اسلامی ظرفیت‌های جدیدی برای روحانیت به وجود آورد

مدیرگروه اخلاق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران ظرفیت‌های جدیدی را برای حوزه‌های علمیه به وجود آورد به طوری‌ که طلاب علوم دینی از حجره‌های خود به متن اجتماع وارد شدند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام محمد عالم‌زاده نوری  در همایش جایگاه و نقش روحانیت در عرصه فرهنگی که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد با اشاره به اقدامات فرهنگی روحانیون در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اظهار داشت: فرهنگی بودن و فرهنگ‌ساز بودن روحانیت شیعه در طول تاریخ به اثبات رسیده و طلاب علوم دینی همواره درصدد حفظ ارزش‌های دینی و تقویت آنها بوده‌اند.


وی افزود: انقلاب اسلامی ایران ظرفیت‌های جدیدی را برای حوزه‌های علمیه به وجود آورد به طوری که طلاب علوم دینی از حجره‌های خود به متن اجتماع وارد شدند.

مدیرگروه اخلاق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه تمدن‌سازی اسلامی به وسیله تلاش روحانیون برای نشر آموزه‌های دینی در جامعه تحقق می‌یابد عنوان، داشت: باید به گونه‌ای تبلیغ دینی را در جامعه گسترش داد که مردم از اینکه اهل دین هستند احساس در تنگنا بودن نداشته باشند.

وی ادامه داد: فهم دین نیازمند تحصیلات مرتبط، شناخت همه ابعاد مفاهیم دینی و نیز اجرای صحیح دستورات شرع است که همگی اینها برای تربیت انسان‌هایی سعادتمند لازم هستند.

عالم‌زاده نوری با تاکید بر انجام اقدامات مناسب با هدف تحقق فرامین الهی در جامعه خاطرنشان کرد: وقتی جامعه‌ای بر اساس دین شکل بگیرد راه برای تمدن‌سازی دینی هم باز خواهد شد.

مدیرگروه اخلاق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وظایف روحانیون در این زمینه را مورد توجه قرار داد و افزود: طلاب باید در هر سطحی که هستند تحصیل، تحقیق، تبلیغ و دفاع از ارزش‌های دینی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند تا بتوانند نقش خود را به عنوان تربیت‌کننده دینی اقشار مختلف به خوبی انجام دهند؛ همه این امور را می‌توان در کنار تلاش برای تمدن‌سازی اسلامی جزو محورهای فعالیت روحانیون به حساب آورد.

وی اضافه کرد: ویژگی انسان این است که وقتی بسترهای لازم برایش مهیا باشد، رشد و تعالی بیشتری می‌یابد بنابراین صرف اینکه فقط چند نفر یا چند گروه برای انجام کاری تشویق شوند کفایت نمی‌کند و لازم است فرهنگ‌سازی به منظور نهادینه‌کردن یک امر در جامعه صورت بگیرد./س
برچسب ها: قم ، انقلاب ، ظرفیت ، روحانیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.