سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

مشارکت دو برابری خیرین نسبت به دولت در مدرسه‌سازی

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: مردم طی سال‌های اخیر دو برابر دولت در امر مقدس مدرسه‌سازی مشارکت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمدرضا حافظی   در دیدار جمعی از مدیران و روسای جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: ارتقای هر کشوری به آموزش و پرورش آن کشور بستگی دارد و هر کشوری در این زمینه ارتقا داشته باشد در تمام زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و رفاهی با موفقیت رو به رو می‌شود در حالی که خلاف این امر، جز محرومیت نخواهد بود.


وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ملت ما فرهنگ‌دوست هستند و به این موضوع پی برده‌اند که در چه مسیری باید حرکت کنند، ملت جهادگر هستند و پس از جنگ تحمیلی افتخار بزرگی در دنیا به دست آورده‌اند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز با اشاره به سابقه مجموعه مدرسه‌ساز کشور گفت: مجموعه خیرین مدرسه‌ساز در 16 سال گذشته در جوار بارگاه امام رضا(ع) موجودیت قانونی پیدا کرد و همراه تعدادی انگشت‌شمار این حرکت بزرگ فرهنگی را در کشور آغاز کرد هرچند در ابتدا باور نداشتیم که پس از 16 سال این تعداد به بیش از 500 هزار خیر مدرسه‌ساز در سراسر کشور برسد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون مجموعه خیرین مدرسه‌ساز در 550 شهرستان کشور و 31 استان موجودیت قانونی پیدا کرده و این پرچم پر افتخار را به دوش گرفته‌اند و در راه بسترسازی به منظور کسب علم و دانش سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

حافظی عنوان داشت: در نخستین سال تاسیس 16 میلیارد و 800 میلیون تومان کمک خیرین را در سطح کشور شاهد بودیم و در سال 88 با وجود آنکه اعتبار دولت در امر مدرسه‌سازی معادل 386 میلیارد تومان بود کمک خیرین معادل 740 میلیارد تومان بود و طی سال‌های اخیر مردم دو برابر اعتبار دولت در این امر مقدس مشارکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: اکنون مدارس چهار نوبته 16 سال گذشته به دو یا یک نوبته ارتقا پیدا کرده و حداقل شش یا سه ماه یک بار روسای مجامع خیرین جلساتی برگزار می‌کنند تا با تعامل و دوراندیشی بتوانند این حرکت بزرگ را در سطح کشور گسترش دهند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور یادآور شد: در تمام روستاها، شهرها و استان‌ها آثار پر خیر و برکت مردم را در امر مدرسه‌‌سازی شاهد هستیم و حتی این آثار به خارج از مرزهای کشور گسترش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: 10 درصد از ملت ایران در سراسر جهان سکونت دارند و فرزندان آنها با تحصیل در مدارس بیگانه، زبان مادری خود را فراموش می‌کنند ولی دولت برای رفع این معضل هیچ اقدامی نکرده است.

حافظی خاطرنشان کرد: جامعه خیرین حضور فیزیکی فعال در سطح جهان دارد و مدارس ایرانی را با کمک و ایثار ایرانیان مقیم خارج کشور احداث کرده است ضمن اینکه معلمان ایرانی در این مدارس تدریس می‌کنند تا فرزندان ایرانی، ملیت خود را به دست فراموشی نسپارند./س
برچسب ها: قم ، خیرین ، مدرسه ساز ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.