سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر شبکه رادیویی سلامت:

تهیه نمایشنامه و فیلم از خاطرات رزمندگان/پرداختن به دفاع مقدس، اولویت رادیو سلامت

مدیر شبکه رادیویی سلامت گفت: پرداختن به عملکرد رزمندگان در دوران دفاع مقدس بخصوص صنف جامعه پزشکی، پیراپزشکی، پرستاران، تکنسین های اتاق عمل، امدادگران و ... جزو اولویتهای شبکه رادیویی سلامت است.

دکتر علیرضا بهفر، مدیر شبکه رادیویی سلامت در گقتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در خصوص پرداختن به بحث دفاع مقدس برنامه ریزی مفصلی در شبکه رادیویی سلامت انجام شده است، گفت: پرداختن به عملکرد رزمندگان ما در دفاع مقدس بخصوص صنف جامعه پزشکی، پیراپزشکی، پرستاران، تکنسین های اتاق عمل،  امدادگران جزو اولویتهای شبکه رادیویی سلامت است. بر همین اساس ما در طول سال 3 برنامه را بصورت روزانه به مباحث دفاع مقدس اختصاص داده ایم.

وی ادامه داد: یکی از آنها برنامه «سپیدجامگان آسمانی» مربوط به شهدای جامعه پزشکی از فوق متخصصان، متخصصین، پزشکان عمومی و همچنین پرستاران، امدادگران، و تکنسین های اتاق عملی که در حین امدادرسانی به رزمندگان اسلام به درجه رفیع شهادت نائل شدند، است. به مرور زمان شهدای جامعه پزشکی را در سراسر کشور شناسایی می کنیم و سپس از خانواده هایشان مصاحبه و زندگینامه شهدا را استخراج می کنیم تا به عنوان سرلوحه کاملی برای تمام اقشار جامعه قرار بگیرد که ان شاء الله بتوانیم راه آنها را ادامه دهیم.

تهیه نمایشنامه و فیلم از خاطرات رزمندگان

بهفر با بیان اینکه برنامه «یاد یاران» نیز هر روز از شیکه رادیویی سلامت پخش می شود، ادامه داد: در برنامه «یاد یاران» به بیان خاطرات اعضای اکیپهای جامعه پزشکی که در زمان دفاع مقدس برای لشکرهای عملیاتی خدمت ارائه می کردند، پرداخته می شود. در آن زمان هر دانشگاه علوم پزشکی یک اکیپ خدمت رسانی به رزمندگان اسلام آماده می کرد که یکی دو روز مانده به عملیات آنها در محل استقرار پیدا می کردند تا خدمات خودشان را در زمان انجام نبردها ارائه کنند که خود من نیز افتخار دارم یکی از اعضای تیم خدمت رسانی بوده ام.

مدیر شبکه رادیویی سلامت در ادامه تصریح کرد: برنامه «یاد یاران» را با شناسایی اعضای تیم های اعزامی های جامعه پزشکی از دانشگاه های مختلف اجرا می کنیم. مصاحبه های مفصلی در خصوص خاطرات این عزیزان در مناطق عملیاتی را کشف و ضبط می کنیم. این خاطرات هم بصورت فایل نوشتاری در می آید که بعداً بتوانیم در  نمایشنامه ها و ساخت فیلم ها از آنها استفاده کنیم. همچنین فایل صوتی آنها نیز بر روی سایت شبکه رادیویی سلامت قابل دسترس علاقه مندان است.

وی در ادامه با اشاره به ویژ برنامه های هفته بسیج رادیو سلامت اظهارکرد: اختصاصاً برای هفته بسیج شبکه رادیویی سلامت با همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین سعی کردیم روزشمارهایی که این دوستان برای هفته بسیج برنامه ریزی کرده بودند را در برنامه هایمان پوشش دهیم. از برنامه های ترکیبی و نمایشی که بصورت کمربند صبح و عصر است؛ در برنامه صبحگاهی «صبح و زندگی» و برنامه عصرگاهی «یه وقت برای زندگی» با حضور مسئولان سازمان بسیج جامعه پزشکی در آیتمی به بیان اهداف و روزشمار هفته بسیج پرداختیم.

بهفر در ادامه اظهارکرد: همچنین در برنامه «مردم و سلامت» به معرفی خدمات سلامت در دفاع مقدس و فعالیتهای جامعه بسیج پزشکی و احداث بیمارستان های صحرایی؛ در «افق روشن» به معرفی و ترویج مشارکتهای مردمی در حوزه سلامت؛ در «مسابقه سه نسل» که سه قشر سنی در آن حضور پیدا می کنند، به تبیین جایگاه بسیج در حفظ فرهنگ و دفاع از ارزش های انقلاب پرداختیم. همچنین با همکاری بسیج سازمان صدا و سیما نیز در برنامه «مسابقه اف ام 102» هر روز جایزه ای در خصوص مباحثی که درباره بسیج مطرح می شد به شنوندگان اهدا شد./م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.