سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/

رتبه اول دانشگاه علوم کشاورزی گرگان در سرانه چاپ کتاب دانشگاهی کشور

رئیس کتابخانه و مرکز نشر دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: این دانشگاه، رتبه اول سرانه چاپ کتاب دانشگاه های کشور در سال تحصیلی گذشته را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، دکتر علی قاسمیان اظهار کرد: این عنوان به دلیل چاپ 20 عنوان کتاب در سال تحصیلی گذشته کسب شد.
وی افزود: هم چنین مرکز نشر دانشگاه در سال جاری به عنوان یکی از ناشرین برتر در سطح استان گلستان انتخاب شده است.
وی اضافه کرد: در سال جاری شش جلد کتاب چاپ شده و 12 جلد کتاب نیز در دست چاپ است.
وی تأکید کرد: وظیفه کتابخانه دانشگاه ارائه خدمات فرهنگی مرتبط با کتاب و گسترش فرهنگ کتابخوانی است و اعضای هیئت علمی و دانشجویان نیز باید در حفظ و صیانت از منابع علمی دانشگاه کوشا باشند.
وی یادآور شد: حدود 80 درصد دانشجویان و اعضای هیئت علمی برای مطالعه و استفاده از کتب تخصصی و حدود 20 درصد نیز برای مطالعه کتاب های عمومی به کتابخانه دانشگاه مراجعه می کنند.
وی درباره میزان مطالعه در میان دانشجویان گفت: میزان مطالعه دانشجویان از حالت مطلوب فاصله دارد، اما اخیرا با توجه به تبلیغات و اطلاع رسانی توسط واحدهای مربوط مراجعات دانشجویان بیش تر شده است.
قاسمیان با اشاره به ارتباط تنگاتنگ کتابخانه با مرکز انفورماتیک و رایانه دانشگاه گفت: اخیرا خدمات خوبی مانند مرکز دانلود دانشگاه (FTP) در سایت دانشگاه راه اندازی شد.

وی با بیان این که احتمالا بسیاری از اعضای هیئت علمی و دانشجویان از این موضوع آگاهی کافی ندارند، یادآور شد: حدود 70 هزار مقاله علمی در رشته های مختلف دانشگاه در این سامانه وجود دارد، البته دسترسی به این منابع فعلا فقط از داخل دانشگاه میسر است.
عضو شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی تأمین منابع علمی کشور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: هم اینک به دنبال خریداری پایگاه های اطلاعاتی آنلاین هستیم و این موضوع بزودی حل خواهد شد.
قاسمیان از پیگیری انعقاد قرارداد خریداری پایگاه های اطلاعاتی OFFLINE با شرکت های دانش بنیان در داخل کشور برای تأمین مقالات علمی و منابع کتابخانه خبر داد و گفت: احتمالا این موضوع تا دو هفته دیگر به نتیجه مطلوب می رسد.
وی در پایان اعلام کرد: کتابخانه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان کتابخانه تخصصی حدود 80 هزار جلد کتاب دارد که حدود 95 درصد آن کتب تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی و مابقی کتاب های غیرتخصصی است/س
برچسب ها: اول ، دانشگاه ، چاپ ، کتاب ، کشاورزی ، گرگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.