سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم جشنواره شمسه در طول سال

مديرکل فرهنگي شهرداري تهران از بازديد ميداني مديران اداره کل فرهنگي از فعاليتهاي مناطق شهرداري تهران، توانمندسازي و ارزيابي عملکرد محلات در خصوص اجراي برنامه‌هاي فرهنگي جشنواره شمسه خبر داد.

عبادالله رمضاني در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، در تشريح اين خبر با اشاره به آغاز بخش رقابتي سومين دوره اين جشنواره، شمسه را برگرفته از واژه‌هاي شهروند، محله، سرمايه اجتماعي و هويت دانست و اظهار داشت: جشنواره شمسه امسال با تفاوتهاي چشمگيري نسبت به سال گذشته آغاز شده است.
 
وي با برگزاري سه جشنواره مستقل به جاي 12 جشنواره را يکي از تفاوتهاي جشنواره امسال نسبت به سال گذشته عنوان کرد و افزود: امسال هر گروه از جشنواره‌ها از اختتاميه مجزا برخوردار بوده و تا پايان دوره، برگزاري هر شمسه متناسب با آئينها و مناسبتها خواهد بود.
 
مدير کل فرهنگي شهرداري تهران با بيان اجراي جشنواره آئيني در رشته‌هاي قرآن، نهج‌البلاغه، دعا و نيايش؛ جشنوراه تجسمي را در رشته‌هاي عکس، نقاشي، تنديس، گرافيک، تصويرسازي، خشنويسي و کاريکاتور خواند و گفت: جشنواره فرهنگي هنري در رشته‌هاي فيلم، نمايش، سرود، موسيقي و نيز شعر و ادب برگزار خواهد شد که البته عضويت در کانونهاي محلات شهر تهران شرط اوليه جهت شرکت در اين جشنواره است.
 
رمضاني با اشاره به حذف دبيران هادي و واگذاري اجراي جشنواره به مديران محلات و فعاليت رؤساي اجتماعي نواحي 123 گانه شهر تهران افزود: ايجاد ميزهاي تخصصي 12گانه مرتبط با محورهاي جشنواره و تفکيک زمان برگزاري جشنواره‌ها از ديگر تفاوتهاي شمسه امسال است به طوريکه هر گروه از جشنواره داراي اختتاميه مجزا بوده و پايان دوره برگزاري هر شمسه متناسب با آيينها و مناسبتها خواهد بود.
 
وي با يادآوري محله محوري به‌عنوان مهمترين جشنواره شمسه امسال اظهار داشت: جلسات توجيهي در راستاي شناسايي ظرفيتهاي محلات و توانمندسازي مديران محله جهت اجراي بهتر برنامه‌هاي فرهنگي از هفته گذشته در مناطق شهر تهران آغاز شده و تا هفته آينده تداوم خواهد داشت.
 
مديرکل فرهنگي شهرداري تهران تصريح کرد: اين جلسات با حضور معاون برنامه‌ريزي و خدمات فرهنگي اداره کل فرهنگي شهرداري تهران و نيز سه نفر از مسئولان ميزهاي تخصصي در حال اجراست و تاکنون از 12 منطقه بازديد شده است.
 
رمضاني با بيان اينکه مخاطب اصلي جشنواره شمسه گروههاي محلي آماتور در تمامي مقاطع سني هستند افزود: افراد حرفه‌اي برخلاف ساير جشنواره‌ها در بخش جنبي؟ اين جشنواره قادر به شرکت و رقابت خواهند بود.
 
وي با بيان اينکه جشنواره شمسه در طول سال متوقف نمي‌شود خاطرنشان کرد: با رويکرد جديد شمسه رقابتهاي رشته‌ها در هر فصل توسط سراي محلات و خانه‌هاي 14گانه صورت مي‌پذيرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.