سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

صادرات 647 میلیون دلار کالا از گمرکات استان مرکزی

مدیرکل گمرکات استان مرکزی با بیان اینکه گمرک اراک جزو 10 گمرک برتر صادراتی کشور است، از صادرات 647 میلیون دلار کالا از گمرکات استان مرکزی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، میراشرفی در نهمین جلسه کارگروه توسعه و صادرات استان مرکزی، در تشریح اهمیت تجارت جهانی افزود: براساس آخرین رتبه‌بندی صندوق بین‌المللی پول از تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان ایالات متحده آمریکا با تولید ناخالص داخلی 15 هزار میلیارد دلار در سال 2012 در رتبه اول و چین، ترکیه و عربستان در رتبه‌های ششم، هجدهم و بیستم قرار دارند.

سید مهدی میراشرفی افزود: براساس این جدول، کشور ایران با تولید ناخالص 528 میلیارد دلار در رتبه 21 دنیا قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه به علت تبادل صحیح محموله‌ها و تغییر استراتژی بازار دنیا از استراتژی آبشاری به انفجاری سرعت رشد تجارت در دنیا چند برابر رشد اقتصادی شده است، افزود: حجم تجارت بین‌المللی در سال 2012، 17 هزار و 700 میلیارد دلار بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی یادآور شد: براساس جدول در میزان حجم تجارت بین‌الملل نیز کشور چین با 2 هزار میلیارد دلار صادرات رتبه اول را دارد و کشور تایلند با 455 میلیارد دلار رتبه 12 و کشور عربستان با 395 میلیارد دلار صادرات رتبه 13 را دارد.

میراشرفی عنوان کرد: کشور ایران از لحاظ تجارت خارجی در سال 2012 در رتبه 50 جهان قرار گرفته است.

صادرات 647 میلیون دلار کالا از گمرکات استان مرکزی

وی با اشاره به اینکه میزان صادرات گمرک اراک از 137 میلیون دلار در سال 88 به 647 میلیون دلار در 8 ماهه نخست سال جاری رسیده است گفت: رتبه گمرک اراک در بین گمرکات کشور از رتبه یازدهم به رتبه نهم ارتقا یافته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی متذکر شد: میانگین ارزش هر کیلوگرم واردات استان مرکزی یک و نیم دلار و میانگین ارزش هر کیلوگرم کالای صادراتی 40 سنت است که این بیانگر صادرات کالاهای با ارزش افزوده پایین و واردات کالاهایی با ارزش افزوده بالا به استان است./س

برچسب ها: صادرات ، کالا ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.