سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران عنوان کرد:

90 درصد داروخانه های استان تهران تحت پوشش بیمه هستند

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه هیچ داروخانه ای از نظر قانونی موظف نیست که با سازمانهای بیمه گر طرف قرارداد باشد گفت:داروخانه ها تنها مکلف به ارائه خدمات دارویی به بیماران هستند.

دکتر محمد رضا دری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:داروخانه ها در نوع سرویسی که به بیماران ارائه میدهند تکلیفی نداشته و ازنظر قانونی منعی مبنی بر اینکه طرف قرارداد با بیمه ها نباشند وجود ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه کمبودهای دارویی با مدیریت وزارت بهداشت و درمان به حداقل رسیده اذعان داشت:سهم سازمانهای بیمه گر نیز در پرداخت هزینه های دارویی بیماران خاص افزایش قابل توجهی پیدا کرده بطوری که 90 درصد هزینه داروی بیماران خاص و صعب العلاج را بیمه ها پرداخت میکنند در حالی که قبلا 70 درصد هزینه ها را پرداخت میکردند و مابقی را بیمار میپرداخت.
 
  وی با اشاره به اینکه روند مطلوبی را با توجه به برداشته شدن تحریم ها در صنعت دارویی شاهد خواهیم بود خاطرنشان ساخت: یکی از مواردی که مسولان باید توجه بیشتری را نسبت به آن از خود نشان دهند وضعیت گردش اقتصادی داروخانه ها با توجه به کاهش مارژین دارو(سود حاصل از فروش) و تبدیل ارز مرجع به مبادله ای است که سبب افزایش سرمایه گذاری داروخانه داران شد.
 
  به گفته عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران نامناسب بودن گردش اقتصادی داروخانه ها آسیب جدی به دست اندرکاران این عرصه وارد کرده و هزینه های سربار پاسخگوی سرمایه گذاری های انجام شده نیست.
برچسب ها: داروخانه ، دارو ، بیمه ، بیماران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.