سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری/

فرایند تولیدمحصولات لبنی مازندران منطبق با استاندارد

مدیرکل استاندارد مازندران گفت: فرایند تولیدات تمامی کارخانه های لبنی استان از جملهدوشه آمل که با برند هراز عرضه می شود، منطق با استانداردهای اجباری است و مردم نگرانی و دغدغه ای از وجود سم افلاتوکسین در لبنیات نداشته باشند.

اعتماد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ؛افزود: فرآورده های لبنی که به صورت مستقیم با سلامت ، رفاه و اقتصاد عمومی مردم سر و کار دارد ،مشمول استاندارد اجباری هستند.

وی با تاکید بر این نکته که محصولات غذایی مازندران، بویژه لبنیات تحت کنترل موسسه استاندارد قرار دارند، تصریح کرد: موازین استاندارد و نظارت صحیح، تولید کنندگان را مجبور به انطباق کیفی تولیدات می کند.

مدیرکل استاندارد مازندران فرایند تولید محصولات لبنی شرکت دوشه آمل را کاملا بهداشتی و مطابق با استاندارد اجباری توصیف کرد و گفت: این شرکت دارای پروانه نشان استاندارد است.

وی با اشاره به اینکه محصولات شرکت دوشه آمل در 10 سال اخیر صدها بار مورد آزمایش قرار گرفته است، افزود: اظهارات مدیرکل موسسه استاندارد استان تهران مبنی بر وجود سم افلاتوکسین در محصولات لبنی هراز موجب نگرانی و دغدغه مردم شده است.

اعتماد گفت: هر چند وجود انواع سموم از جمله سم افلاتوکسین در نوسانات تولید شیر خام امر طبیعی است، اما استاندارد مازندران وجود این سم را در فرایند تبدیل شیر خام به فرآورده ، تایید نمی کند.

وی دامپزشکی را متولی اصلی کنترل شیر خام در کشور دانست و افزود: این سازمان باید نسبت به کنترل کیفی شیر های تولیدی خام دامداری ها، اهتمام جدی تری داشته باشد.

مدیرکل استاندارد مازندران گفت: موسسه استاندارد تهران در یک طرح پژوهشی به وجود سم افلاتوکسین در محصولات دو شرکت لبنی پی برده که وجود این سم موردی بوده و ربطی به تمامی محصولات لبنی شرکت هراز ندارد.

وی افزود: سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مجری سیاست های شورای عالی استاندارد است و بر اساس مصوبات این شورا محصولات و کالاهای داخلی را مورد آزمایش قرار داده، نشان و پروانه استاندارد صادر می کند./س
/انتهای پیام
برچسب ها: فرایند ، تولیدات ، لبنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.