سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوبخت در گفتگوی ویژه خبری مطرح کرد:

کاهش ۱۰ درصدی تورم تا پایان سال ۹۳/ نقدینگی بالا سبب افزایش تورم شده است

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبری رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه آنچه که در مرحله دوم یارانه‌ها و یا در استمرار مرحله اول آن در سال ۹۳ قرار است انجام شود قطعا از شیوه فعلی بهتر خواهد بود، گفت: آثار سوء پرداخت یارانه‌ها قطعا در اقتصاد به مراتب کمتر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، تبیین گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت به مردم شب گذشته (ششم آذرماه) در گفتگوی ویژه خبری با حضور محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبری رئیس‌جمهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

محمدباقر نوبخت در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا برای سال آینده مدل پرداخت یارانه‌ها تغییر پیدا خواهد کرد یا خیر، گفت: تاپایان سال جاری به همین سبک و سیاق یارانه‌ها پرداخت خواهد شد بطوریکه برای استمرار این وضع در آینده با مشکلات و نواقصی در روش فعلی مواجه هستیم. 

وی با اشاره به اینکه ما در خصوص منابع مازاد برای توزیع یارانه‌ها میان خانوار‌ها و میزان قیمتی که برای انواع کالا‌ها و خدماتی که مشمول قانون هدفمند کردن یارانه‌ها است در حال تصمیم‌گیری هستیم. دولت کارگروه‌هایی را برای این موضوع در نظر گرفته است که هر کدام از منظری بحث یارانه‌ها را مورد پیگیری قرار می‌دهند. 

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبری رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه یکی از کارگروه‌ها بر روی این موضوع متمرکز است که چگونه می‌توان از آسیب‌های احتمالی اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها مصون بمانیم مشغول فعالیت است، اظهار داشت: بخش دیگری از کارگروه‌ها بر روی این موضوع متمرکز است که حالا که قرار است قیمت حامل‌های انرژی تعیین شود این قیمت اولا در هر حالتی که یک قیمت را بخواهیم انتخاب کنیم چه مقدار می‌تواند ایجاد منبع درآمد کند و آن منابع میان خانوار‌ها تقسیم شود و یا اینکه برسر تعیین قیمت بر روی زندگی مردم چگونه خواهد بود. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.