سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

الگوگيري از معماري اسلامي ابنيه تاريخي در سازه هاي جديد

مديركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار داشت: الگوگيري از سبك معماري اسلامي ابنيه تاريخي موجود در ساخت سازه هاي جديد مي تواند به زيبايي بصري در شهري مثل تبريز بيانجامد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدی در حاشيه دومين همايش ملي معماري و شهرسازي اسلامي در تبريز، در گفتگو با خبرنگاران افزود: ابنيه تاريخي دوره اسلامي همچون خانه ها و مساجد كشور و به ويژه تبريز مي توانند الگوهاي مناسبي از توسعه شهري منطبق با فرهنگ و هنر بومي منطقه را ارائه كنند.

وي با تاكيد بر اينكه سبک معماری خانه‌های تاریخی تبریزی معماری بومی شده ایرانی است يادآور شد: معماري اين نوع ابنيه با شرایط آب و هوایی و نوع زندگی مردم این منطقه به خوبی انطباق یافته و زیبایی‌های معماری و شهرسازي دوره اسلامی را نشان می‌دهد.

محمدي بر لزوم بهره مندي از ظرفيت موجود در معماري ابنيه تاريخي به ويژه خانه ها و مساجد دوره اسلامي براي ساخت و توسعه فضاي شهري جديد تاكيد كرد.

مديركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به هدف برگزاري دومين همايش ملي معماري و شهرسازي اسلامي خاطرنشان كرد: انتخاب عنوان «کاربرد معماری و شهرسازی اسلامی در دنیای معاصر» براي اين همايش مي تواند به بهره مندي از ظرفيت هاي تاريخي موجود در فضاي شهري كشور و استان كمك كند.

محمدي تصريح كرد: اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي با توجه به ارتباط تنگاتنگ موضوع اين همايش با اختيارات و وظايف اين اداره كل و به منظور حمایت و پشتیبانی علمی و معنوی از آن، در برگزاري دومين همايش ملي معماري و شهرسازي اسلامي در تبريز مشاركت داشته است.

يادآور مي شود، دومين همايش ملي معماري و شهرسازي اسلامي توسط دانشگاه هنر اسلامي تبريز با همکاری «کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران» شورای عالی انقلاب فرهنگی و با مشاركت اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي و سازمان بسيج مهندسین کشور ، ششم و هفتم آذرماه 92 با برپايي نشست ها و كارگاه هاي آموزشي توسط برجسته ترين اساتيد و متخصصان كشور در پرديس مركزي اين دانشگاه برگزار مي شود/س

برچسب ها: معماری ، اسلامی ، تاریخی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.