سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

تولید سالیانه 5/5 میلیون شاخه گل‌ زینتی

سالیانه 5/5 میلیون شاخه گل‌ زینتی رز و آلسترومریا، در 6 هکتار از گلخانه های استان چهارمحال و بختیاری تولید می شود.

مدیر باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد، از پرورش و تولید سالیانه 5/5 میلیون شاخه گل‌ زینتی در 6 هکتار از گلخانه های این استان خبر داد و گفت: گل های زینتی تولید شده از نوع رز و آلسترومریا می باشد.

حمیدرضا منصوری افزود: پرورش گل های تزئینی شاخه بریده در استان چهارمحال و بختیاری، زمینه اشتغال 120 نفر به صورت مستقیم و 60 نفر به صورت غیر مستقیم را ایجاد کرده است.

وی گفت: این میزان گل زینتی، در شهرستان های شهرکرد، بروجن، اردل و فارسان تولید می شود که بیشترین برداشت در شهرستان شهرکرد ( شهرهای شهرکرد، سورشجان و هفشجان )، با بیش از 5/1 میلیون شاخه در سال انجام می شود.

منصوری با اشاره به اینکه؛ در حال حاضر بیشتر محصول گل زینتی استان چهارمحال و بختیاری، به استان های تهران، اصفهان، خوزستان و فارس صادر می شود، اضافه کرد: فرودگاه شهرکرد، فعلاً فاقد پایانه برای صادرات گل می باشد که در صورت ایجاد این پایانه، امکان صدور گل به کشورهای حوزه خلیج فارس، و نهایتاً توسعه پرورش گل در استان ایجاد می شود.

مدیر باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در پایان، ارتفاع زیاد از سطح دریا و کیفیت مطلوب خاک و آب، را از شرایط مناسب استان چهارمحال و بختیاری برای تولید گل برشمرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.