سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

بیش از 290 گونه مهره دار در استان قم شناسایی شده است

رییس اداره طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: تا کنون بیش از 290 گونه مهره دار طی انجام چندین طرح مطالعاتی در استان قم شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، سید احمد شفیعی  با اشاره به تنوع گونه های گیاهی و جانوری شناخته شده در استان در سخنانی افزود: تاکنون طی انجام چندین طرح مطالعاتی با مشارکت اساتید دانشگاهها و دانشجویان و فعالان محیط زیست، بیش از 290 گونه مهره دار در سطح استان شناسایی شده است.


وی اضافه کرد: در میان 290 گونه مهره دار شناخته شده در استان قم در گروه های پستانداران 56 گونه، پرندگان 170 گونه، خزندگان 43 گونه، دوزیستان 2 گونه و ماهیان20 گونه قرار دارند.

رییس اداره طبیعی حفاظت محیط زیست استان قم گفت: وجود این تعداد گونه از مهره داران با احتساب 720 گونه از گیاهان و بیش از 250 سویه شناخته شده از ریزموجودات، تعداد تنوع زیستی شناخته شده و قطعی استان را به بیش از 1200 گونه رسانده است.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد با توسعه مطالعات به ویژه در بخش ریزموجودات، بانک ژنوم طبیعی استان به بیش از 2000 مورد نیز برسد، تصریح کرد: این امر با توجه به تنوع زیستی گونه ها و سویه ها در زیست بومهای آبی و خشکی اعم از مناطق کوهستانی، کویری، تالابها، رودخانه ها و مناطق دشتی، مسولیت خطیر سازمان در حفظ و حراست از تنوع زیستی استان را به خوبی نشان می دهد. /س

برچسب ها: قم ، شناسایی ، گونه ، مهره دار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.