سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

کشت سبزیجات برگی در بیش از 400 هکتار مزارع فارس

کشت سبزیجات برگی، بیش از 400 هکتار از مزارع شهرستان جهرم فارس را به خود اختصاص داد که محصول آن دارای مرغوبیت و کیفیت مطلوب است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ جلال بهجو مدیر اداره جهاد کشاورزی جهرم با اشاره به کشت سبزی در تمام فصول توسط کشاورزان جهرمی ادامه داد: سالانه 18 تن محصول سبزی که بیشتر آن را محصولاتی همچون شوید، جعفری، تره و ریحان تشکیل می دهد در مزارع این شهرستان تولید و به بازارهای داخل و خارج استان فارس صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی جهرم با بیان اینکه کشت محصولات سبزی و صیفی به دلیل شرایط آب و هوایی خاص منطقه از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: مصرف محصولات غیر ارگانیک سبب افزایش بیماری‎ها در سطح جامعه می‎شود در حالی که در کشت محصول ارگانیک استفاده از کود و مواد شیمیایی ممنوع است.

وی با بیان اینکه برای کاشت سبزیجات مسائلی از قبیل تهیه زمین، بذر، کود، نحوه کاشت، آبیاری و مراقبت های ضروری در حین کاشت مطرح است، گفت: رعایت نکات لازم برای هر یک از این موارد جهت داشتن یک محصول خوب و مرغوب امری ضروری است.

بهجو با اشاره به خواص منحصر به فرد سبزی ها افزود: سبزی ها هر کدام ویژگی ‌های تغذیه‌ای و درمانی خاص خودشان را دارند که استفاده از آن برای تمام افراد جامعه توصیه می شود./س

انتهای پیام/

برچسب ها: کشت ، سبزیجات ، برگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.