سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ پروفسور در حوزه توریسم و بازاریابی:

گردشگري سلامت در راستاي پيشرفت علم پزشكي است

پروفسور رشته توریسم و بازاریابی از كشور بنگلادش گفت: گردشگري سلامت در راستاي پیشرفت علم پزشکی در دنيا مطرح است.

 




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد اشرف‌السلام بيان كرد: به اشتراک گذاشتن و تبادل اطلاعات ميان مسلمانان در راستای پیشرفت علم پزشکی و توریسم گردشگری از ضرورت‌هاي برگزاري چنين كنفرانس‌هايي است.

وي ادامه داد: چهارمين حضورم در اين كنفرانس را تجربه كرده‌ام. در این کنگره شركت‌كنندگان جدیدتري اضافه شده‌اند و اين حضور امكان اشتراك تجربیات جدیدی را فراهم مي‌كند.

اشرف‌السلام با بيان اين‌كه چهارمين كنفرانس گردشگري سلامت با كنفرانس‌هاي گذشته تفاوت عمده‌اي داشت، افزود: در كنفرانس سازماندهی بسيار خوبي صورت گرفته‌است و نحوه برگزاري و همچنين اطلاع‌رسانی آن نسبت به كنفرانس‌هاي پيشين بهتر بوده‌است.

وي ادامه داد: به عقيده من گردشگري سلامت به معني ترک خانه براي درمان نه صرفا فیزیکی بلکه به لحاظ ذهنی و كسب آرامش است. بحث گردشگری سلامت به هزاران سال قبل بر می‌گردد و درحال حاضر از رشد خوبی برخوردار بوده است.

اشرف‌الاسلام با تاكيد بر لزوم استفاده از طب سنتي در بحث گردشگری سلامت خاطرنشان كرد: با توجه به عوارض جانبی كم‌تر موجود در طب سنتی، لذا اين نوع طب در کشورهایی که هنوز سنتی فکر می‌کنند، جايگاه خاصي پيدا خواهد كرد.

وي با اشاره به دريافت لوح ACI توسط بيمارستان رضوي اظهار كرد: دريافت این لوح، سطح بیمارستان را برای اخذ استانداردهاي مورد نياز، ارتقا بخشيده است و این موضوع بسيار حائز اهميت است.

اشرف الاسلام اضافه كرد: اگر بخواهم امکانات بیمارستان را با ستاره مشخص کنم، به آن عنوان 5 ستاره می‌دهم.

وي درباره مقاله خود در اين كنفرانس گفت: مقاله من در اين كنفرانس مفهوم جديدي از گردشگري سلامت را مورد بحث قرار مي‌دهد. از آنجايي كه اخذ ویزا برای گردشگر سلامت دشوار است لذا در حال حاضر بر ايجاد مكان و جايگاهي مجزا به منظور اخذ ويزا براي گردشگران سلامت كار مي‌كنم.

وي درباره چالش‌هاي در پيش روي گردشگری سلامت در کشورهای اسلامی، گفت: يكي از چالش‌هاي موجود تفاوت ميان کشورهای مسلمان به لحاظ وضعیت اقتصادی است. درواقع برخی كشورها بسيار فقیر و برخی لسيار ثروتمند و درعين حال رساندن آن‌ها در کنار یکدیگر بسيار سخت است؛ از طرفی از وجود تفاوت‌هاي فرهنگي و فكري ميان كشورها نمي‌توان چشم‌پوشي كرد.

اشرف الاسلام ادامه داد: با افزايش تعداد این کنفرانس‌ها، قاعدتا این موانع نيز کمتر خواهد شد و مي‌توان با اطلاع رساني بهتر، به تبادل اطلاعات پرداخت. /س

برچسب ها: سلامت ، گردشگری ، علم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.