سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

پیشرفت 5 درصدی پل خلیج فارس در قشم

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت:پل خلیج فارس با 5 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس شهریار مشیری افزود: مقداری خاک برداری انجام شده و چند پایه پل آن در خشکی شمع کوبی شده اما اصل کار که در دریاست ، هنوز آغاز نشده است.

عملیات اجرایی ساخت پل خلیج فارس اسفند 89 با حضور محمود احمدی نژاد در منطقه آزاد قشم آغاز شد.
برای ساخت این پل مناقصه ای به ارزش 650 میلیون یورو برگزار شد.
وی با بیان اینکه ساخت و تکمیل پل خلیج فارس از سیاست ها و برنامه های این سازمان در دولت یازدهم است گفت: در دولت دهم برای ساخت این پل قراردادی با قرارگاه خاتم امضا و 150 میلیاردتومان به عنوان پیش پرداخت و از محل 15 درصد سهم دولت برای آغاز کار به قرارگاه پرداخت شد.
مشیری گفت : سیاست منطقه آزاد قشم این است که پل خلیج فارس هرچه زودتر ساخته و تکمیل شود و امیدواریم پیمانکار و مشاوره این طرح نیز همت کنند تا بدون هیچ معتلی در زمان موعد به بهره برداری برسد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم درباره زمان بهره برداری از پل خلیج فارس نیزگفت:پیمانکار طرح باید با توجه به پیشرفت کار ، این زمان را بطورقطعیاعلام کنند.
مشیری ، درباره تغییرات احتمالی در قرارداد ساخت این پل نیز گفت : قرارداد ساخت پل خلیج فارس با قرارگاه خاتم همان قراردادی است که در دولت قبل امضا شده و هیچ گونه تغییریداده نشده است.
پل خلیج فارس به طول 12 مایل (حدود 20 کیلومتر) قرار است بندر لافت در جزیره قشم را به بندر پهل در مجاورت شهر بندرعباس متصل کند./س
انتهای خبر/
برچسب ها: پیشرفت ، خلیج فارس ، قشم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.