سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولویت سازمان بسیج ورزشکاران در ورزش مسائل تربیتی و فرهنگی است

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران از گسترش فعالیت های فرهنگی این سازمان در بخش فرهنگی و ورود جدی به مسائل تربیتی در ورزش خبر می‌دهد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، داود آذرنوش با اشاره به فعالیت های سازمان بسیج ورزشکاران در ورزش گفت: این سازمان متولی امر فرهنگی، آموزشی و تربیتی در جامعه ورزش کشور است و برنامه های مختلفی در این زمینه برای اهالی مختلف ورزش کشور اعم از ورزشکاران، مربیان، داوران و بقیه اهالی ورزش اجرا می کند.اقدامات خوبی در این بخش انجام شده و این فعالیت ها با توجه به تقویمی که در سازمان تنظیم شده هر ساله ادامه دارد.

آذرنوش افزود: برنامه های فرهنگی مانند برگزاری کاروان راهیان نور با حضور قهرمانانان رشته های مختلف ورزشی، تجلیل از ورزشکارانی که مقابل رژیم صهیونیستی حاضر به مبارزه نشدند، برگزاری یادواره های شهدا، همچنین برنامه و کلاس های آموزشی که برای مربیان و ملی پوشان در نظر گرفته شده از عمده فعالیت سازمان بسیج ورزشکاران در سال های گذشته برای گسترش فرهنگ بسیجی در ورزش بوده است.

رئیس جدید سازمان بسیج ورزشکاران در ادامه با اشاره به رویکرد جدیدی که این سازمان قرار است از آینده نزدیک ایفا کند اظهار داشت: با توجه به مباحثی که با جناب سردار نقدی رئیس بسیج مستضعفین داشته ایم و انتظاراتی که از سازمان بسیج ورزشکاران دارند، در تلاش هستیم تا با برنامه هایی که قرار است در نظر بگیریم از نظر محتوایی و ساختاری شکل جدید به فعالیت های سازمان در بخش ورزشی کشور تعریف کنیم تا بتوانیم در این زمینه حضور مثمرثمر تری و فعال تری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: سمت و سوی سازمان بسیج ورزشکاران، مسائل تربیتی در عرصه ورزش خواهد بود. در این بخش هم ابتدا به دنبال این هستیم که جامعه هدفمان در این زمینه را یک باز تعریف کنیم. به همین خاطر با توجه به اینکه رده های پایه و همچنین مربیان در ورزش از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند این دو گروه را به عنوان جامعه هدف انتخاب کرده ایم. به خصوص مربیان که سازنده ورزشکاران هستند و هر چه در این زمینه فعالیت بیشتری شود، به طور قطع خروجی بیشتری خواهد داشت.

آذرنوش در ادامه درباره بحث محتوایی فعالیت های جدید سازمان بسیج ورزشکاران در زمینه فعالیت های تربیتی در ورزش گفت: ما در این زمینه متاسفانه یک خلاء جدی داریم و اینکه چه چیزی باید یک مربی باید به ورزشکار در بحث مباحث اخلاقی و تربیتی آموزش دهد به صورت مشخص تبیین نشده است. در این زمینه احساس نیاز کردیم که با تدوین یک مجموعه مدون این کمبود را برطرف کنیم.

وی افزود: به همین خاطر در نظر داریم با کمک کارشناسان امر، درباره مباحث اخلاقی، دینی، احکام رفتاری و نکته های کاربردی که در زمینه تربیتی لازم است، کتاب و مجموعه ای را تدوین کنیم که در اختیار مربیان قرار بگیرد و آنها نیز در بخش تربیتی از آن در سر تمرین ها استفاده کنند.
آذرنوش درباره حلقه های صالحین و همچنین فعالیت کانون های سازمان بسیج ورزشکاران در شهرهای مختلف هم اظهار داشت: در بخش حلقه های صالحین متاسفانه جامعه هدفمان تعریف مشخصی ندارد و بیشتر از آنکه به سمت کیفی سازی برویم به سمت کمیت ومسائل آماری رفته ایم . در سیاست جدید سازمان بسیج ورزشکاران قصد داریم این حلقه ها با مشخص شدن جامعه هدفشان، تاثیرگذاری بیشتری در ورزش داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران تاکید کرد: کانون های سازمان در شهرهای مختلف بازوان ما در کارهای فرهنگی در ورزش آن شهرستان هستند که متاسفانه آن طور که باید و شاید از این ظرفیت استفاده نشده و ما به دنبال احیای فعالیت های آنها و گسترش برنامه های فرهنگی این کانون ها هستیم.

وی همچنین درباره برنامه های جدید سازمان بسیج ورزشکاران هم گفت: در حال بررسی برنامه های جدید هستیم، برنامه هایی که عمیق باشد که البته تاثیرات آن را هم در بلند مدت قابل مشاهده است. برنامه ویژه ای برای جذب نخبگان و مدال آوران ورزشی داریم.در حال مذاکره با فدراسیون های مختلف ورزشی هستیم و با نشست های مشترک با روسای فدراسیون ها در تلاش هستیم تا در جهت گسترش مباحث فرهنگی و معنوی در ورزش حرکت کنیم. استقبال خوبی هم در زمینه شده است.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در پایان درباره تعامل با سازمان ورزش بسیج هم خاطرنشان کرد: کارگروه مشترکی تشکیل داده ایم و مقرر شده است که برنامه های فرهنگی که در سازمان بسیج ورزشکاران برای سایر بخش های جامعه ورزش در نظر گرفته ایم، برای ورزشکاران بسیجی و عضو باشگاه مقاومت هم اجرایی کنیم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مربیان ، داوران ، ورزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.