سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /با داشتن اعتبار مورد نیاز :

کرمانشاه تا پنج سال آینده صاحب 16 سد مخزنی می شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه با بیان اینکه اگر اعتبارات تامین شود کرمانشاه تا پنج سال آینده صاحب 16 سد مخزنی خواهد شد، از افتتاح سد تنگ حمام تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مهندس کیاست امیریان تعداد سدهای ساخته شده و در دست بهره برداری استان کرمانشاه را شش سد عنوان کرد.

به گفته وی مجموع ظرفیت تنظیم آب این سدها 480 میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه، تعداد سدهای در دست ساخت استان را نیز 10 سد عنوان کرد که مجموع ظرفیت آنها 320 میلیون مترمکعب است.

امیریان ادامه داد: پیشرفت فیزیکی این سدها از 30 تا 95 درصد است و در صورت تامین اعتبار ساخت همه آنها ظرف پنج تا شش سال آینده به اتمام می رسد.به گفته این مسئول، در بین سدهای در دست ساخت استان، سد تنگ حمام با 95 درصد پیشرفت فیزیکی آماده افتتاح است و تا پایان سال وارد مدار خواهد شد.

  وی اشاره ای هم به میزان بارش های سالانه استان کرمانشاه داشت و ادامه داد: متوسط بارش های سالانه استان 475 میلی متر است که که این رقم دو برابر میانگین بارش های کشوری و نصف بارش خشکی های جهان است.

به گفته این مسئول، هشت درصد پتانسیل آب های سطحی کشور در استان کرمانشاه جریان دارد که می توان با احداث سدها این آبها را مهار و استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر 32هزار هکتار شبکه انتقال آب در استان وجود دارد و 48 هزار هکتار شبکه نیز در دست ساخت و 100 هزار هکتار هم در دست مطالعه می باشد./س
برچسب ها: سد ، مخزنی ، کرمانشاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.