سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

تدبیر امور به دست خداوند است/ معاد، امری انکار ناپذیر

آیت‌الله جوادی آملی گفت: تدبیر تمام امور به دست خداوند بوده و خداوند مالک جهان هستی است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، جلسه تفسیر قرآن آیت الله عبدالله جوادی آملی در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.


آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه تدبیر تمامی امور هستی به دست خداوند متعال است اظهار کرد: تدبیر تمام امور به دست خداوند است و خداوند مالک جهان هستی است.

این مرجع عالیقدر با بیان اینکه خداوند موجودات جهان هستی را آفرید و به آنها از نعمت هایش ارزانی داشت بیان کرد: خداوند با تدبیر و درایت خود موجودات را آفرید و آنها را از نعمت های خود سرشار کرد و ما نیز از تمامی نعمت های خداوند مانند آفتاب، آب و بسیاری  استفاده می کنیم .

وی خاطر‌نشان کرد: ما در تمامی کارهای خود ابتدا دعا و سپس صلوات می‌فرستیم و خداوند منان را شاکریم که از نعمت‌های خود بر ما ارزانی داشت و نیازهای ما را برطرف می‌کند.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه خداوند غنی و بی‌نیاز است گفت: خداوند منان تمام نیازهای انسان را برطرف می کند و اوست که غنی و بی نیاز است و از سوی دیگر انسان ها فقیراند و در تمامی زوایای زندگیشان به پروردگار قادر و توانا نیازمند هستند.

این مرجع عالیقدر بیان کرد: تمامی امور جهان هستی در دست خداست و به غیر از پروردگار انسان ها نمی توانند از کسی کمک و یاری بطلبند و خداوند گره گشای تمامی مشکلات موجودات خلقت است.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد می دانند که در دنیا مسافرند و روزی به جهان دیگر سفر خواهند کرد خاطر‌نشان کرد: بسیاری از افراد می دانند که در دنیا مسافرند اما نمی دانند پس از آن به چه جهانی می روند و بسیاری از افراد هستند که گمان نمی کنند دنیا فانی باشد.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه پس از مرگ جسم انسان می میرد بیان کرد: پس از مرگ روح انسان به برزخ می رود و جسم اوست که می میرد و اینها به معنای این است که معاد امری انکار ناپذیر است./س
برچسب ها: قم ، تدبیر ، امور ، معاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
یا من له الدنیا و الاخره ارحم من لیس له الدنیا و الاخره بجاه محمد و اله الطاهرین
اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرحهم