سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

در صورت تخصیص اعتبار مرمت بازار سنتی کرمانشاه ادامه می یابد

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: ادامه کار بازسازی و مرمت بازار سنتی کرمانشاه نیازمند تخصیص اعتبار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت اله سپهر در این باره گفت: بازار کرمانشاه شالوده اصلی آن مربوط به دوره قاجار است که حدود 2250 متر طول دارد و 43 عناصر وابسته به بازار را از جمله مغازه، سرا، حمام، کاروانسرا، مسجد و... در بر می گیرد.

وی افزود: این بازار 18 راسته را در بر می گیرد که شامل راسته بازار بنکدارها مربوط به دوره قاجار است که در زمان محمد علی میرزا دولتشاه که در سالهای 1221تا 1237 والی کرمانشاه بوده، ساخته شده است، این راسته بازار در بین راسته بازار آهنگرها و صندوق سازها قرار گرفته است که راسته بازار آهنگرها در سال 1326 به دلیل ایجاد میدان نواب صفوی از راسته بازار چال حسن خان جدا می شود و امروزه از میدان نواب شروع و تا حدود مسجد بنکدارها ادامه دارد.

سپهر اظهار داشت: پس از راسته بازار آهنگرها، راسته بازار بنکدارها شروع می شود که شامل یک مسجد و حدود 65 مغازه است که در دوطرف بازار قرار دارند.

وی تصریح کرد: راسته بازار بنکدارها از ضلع شمالی به رودخانه آبشوران و از ضلع جنوبی به خیابان نواب محدود می شود که برای آن در سال 1385 یک سردر و چهار چشمه طاق ایجاد شده است.

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای ادامه کار مرمت این بخش بازار سنتی نیاز به اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان است تا بتوانیم 33 چشمه طاق را ایجاد کرده و این بازار را احیا کنیم،ولی متاسفانه بازسازی و مرمت این بخش جزء برنامه های سال 92 نیست.

وی در پایان افزود: تا پایان سال 92 راسته بازار توپخانه که بخش اعظم آن انجام شده است، تکمیل خواهد شد/س.

برچسب ها: اعتبار ، مرمت ، سنتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.