سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

زندگی روزمره مردم در ساخت "کلاس هنرپیشگی" برایم مهم بود

کارگردان سینمای ایران گفت: یکی از نکاتی که در ساخت فیلم "کلاس هنرپیشگی" برایم مهم بود زندگی اجتماعی و مدیریت آن بود‌.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، فیلم کلاس هنرپیشگی در سالن همایشات دانشگاه مفید با حضور عوامل این فیلم و جمعی از دانشجویان نمایش داده شد و سپس مورد نقد و بررسی قرار گرفت.


این فیلم که در سال 90 با حضور خانواده داوود‌نژاد و کارگردانی و تهیه کنندگی علیرضا داوود نژاد به تولید رسیده بود و در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر مورد استقبال منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. اگر چه این فیلم به مدت کمی در سینماها اکران شد اما بسیاری از علاقمندان به فیلم و سینما آن را یکی از کارهای خوب کارنامه سینمایی علیرضا داوود‌نژاد می‌دانند.

دانشگاه مفید قم شاهد حضور کارگردان و تهیه کننده فیلم کلاس هنرپیشگی، محمدرضا داوود نژاد و پردیس احمدیه بازیگران کلاس هنرپیشگی بود.

پس از اکران این فیلم علیرضا داوود نژاد با اشاره به اینکه پرده سینمای دانشگاه مفید مناسب نیست اظهار کرد: برای یک کارگردان هیچ چیز ناراحت کننده تر و شکنجه آور تر از این نیست که فیلم خود را در پرده نامناسب تماشا کند.

این کارگردان سینما بیان کرد: در بیشتر فیلم های که تا به امروز ساخته ام از جوانان سخن گفته و همواره به یاد جوانان و وضعیت جوانان هستم.

تهیه کننده این فیلم با بیان اینکه در ساخت این فیلم زندگی روزمره و زندگی لحظه به لحظه مردم برایم مهم بود تصریح کرد: یکی از نکاتی که در ساخت فیلم هنرپیشگی برایم مهم بود زندگی اجتماعی و مدیریت آن بود‌.

وی افزود: ما در زمان حال زندگی می کنیم و و باید به زمان حال توجه کرد و من همان طور که در پشت دوربین رفتار می کنم باید همان هم در جلوی دوربین صورت بگیرد.

داوود نژاد با تاکید بر اینکه به عنوان یک فیلم ساز باید به زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم توجه کنم گفت: فیلم کلاس هنرپیشگی روایت داستانی از گرانی سکه و وضعیت اقتصادی جامعه دارد و مسائلی که یک خانواده در وضعیت های مختلف اقتصادی با آن مواجه هستند.

تهیه کننده فیلم کلاس هنرپیشگی بیان کرد: در جامعه هر فردی به نوعی زندگی می کند و یک فیلم ساز باید بتواند زندگی افراد را همان گونه که هست بسازد و از همین رو سینمای ایران باید به سمت ساخت فیلم‌های‌ برود که در زمان حال اتفاق می افتد.

محمدرضا داوود نژاد بازیگر کلاس هنرپیشگی نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: در بسیاری از فیلم های که بازی می کنم پس از گرفتن پلان کارگردان می گوید خوب است و عالی، در حالی که در کلاس هنرپیشگی هیچ‌گاه برادرم نگفت این پلان خوب است و این سبب می شود فیلم با کیفیت و دقت بسیاری تولید شود.

پردیس احمدیه نیز با بیان اینکه این فیلم پس از یکسال که از تولیدش می گذشت اکران شد، تصریح کرد: من در این فیلم بازی نکردم و به نوعی زندگی کردم و شاید پس از یک سال من موضوع فیلم را فراموش کرده بودم./س
برچسب ها: قم ، زندگی ، کلاس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.