سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران گزارش مي دهد؛

سرگذشت "گردشگري" در دولت يازدهم منتشر شد

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در راستای وعده رییس جمهور به ملت، گزارش وضعیت این سازمان در زمان تحویل به دولت یازدهم را شرح مي دهد

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در راستای وعده رییس جمهور به ملت، گزارشي از وضع موجود، عملکرد صد روزه و رویکردهای آتی سازمان را منتشر کرد.



گزارش وضع موجود، عملکرد صد روزه و رویکردهای آتی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری وضعیت این سازمان در زمان تحویل به دولت یازدهم را شرح مي دهد که در بخشي از گزارش به موضوع گردشگری اختصاص دارد، آسیب‌های موجود در چهار بند به شرح ذیل بیان شده است:

- صدور بی رویه مجوز فعالیت حوزه گردشگری و عدم امکان نظارت بر فعالیت آنان

- بی‌برنامه بودن در حوزه فعالیت‌های مجازی در بخش گردشگری به دلیل نداشتن زیرساخت‌های لازم

- بی‌برنامه‌گی و عدم انسجام در بسیاری از بخش‌های مرتبط، علیرغم وجود کمیته‌های متعدد از قبیل گردشگری طبیعت، گردشگری سلامت و...

- عدم ارتباط با دانشگاهها و مراکز پژوهشی مرتبط و نیز عدم امکان استفاده از توانایی‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری

در بخش ديگري از اين گزارش وضعیت حوزه سرمایه‌گذاری نیز مورد توجه قرار گرفته، که عمدتا معطوف به سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری است.

بر اساس گزارش وضع موجود، معرفی 11 شهر و شهرستان نمونه گردشگری، اقدامی غیرکارشناسانه بوده که بدون تأمین زیرساخت‌های لازم صورت گرفته است.
 
همچنین، در دستور کار قرار دادن 1050 روستای هدف گردشگری و تصویب 314 روستای هدف بدون انجام کار کارشناسی صورت پذیرفته است؛ به گونه‌ای که از این تعداد، تنها 56 روستا دارای فعالیت اجرایی هستند.

در متن اين گزاش با اشاره به این‌که صدور مجوزهای بی‌رویه برای مناطق نمونه گردشگری به توقعات متقاضیان دامن زده، آمده است: صدور تعداد زیادی مجوز برای ایجاد مناطق نمونه گردشگری در کشور تا سقف 1170 مورد، بدون کارشناسی و انجام مطالعات امکان‌سنجی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی بوده و این در حالی است که از این تعداد تنها حدود 150 مورد می‌توانند توجیه لازم را داشته باشند.

همچنین، تصریح شده که فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم، موجب پایین بودن تقاضای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه‌های سه گانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شده است و مدیریت‌های گذشته نتوانسته‌اند رأسا یا از طریق بانک‌ها، منابع لازم برای ایجاد زیرساخت‌ها را فراهم کنند.

در گزارش منتشر شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عملکرد صد روزه و رویکردهای آتی سازمان نیز شرح داده شده که در قالبی مستقل می آید.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گزارش ، گردشگری ، میراث ، مجوز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.