سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک هنرمند تولیدکننده صنایع دستی تاکید کرد

دریافت هزینه 3میلیونی میراث فرهنگی استان اردبیل برای نمایشگاه ترکیه/ تعطیلی کارگاه صنایع دستی به دلیل حمایت نکردن دولت

حمیدرضا میرسعیدقاضی گفت: 10 نفر با تعطیلی کارگاه تولیدی صنایع‌دستی به دلیل حمایت نکردن دولت به زودی بیکار می‌شوند.

حمیدرضا میرسعیدقاضی هنرمند تولید کننده صنایع دستی به خبرنگار حوزه صنایع‌‌دستی باشگاه خبرنگاران گفت: در تمام دنیا از مشاغل حمایت می‌کنند و تسهیلات ویژه‌ای را در اختیار تولید کننده قرار می‌دهند.

وی افزود: برای حمایت از هنرمندان حتی تعدادی از محصولات آنها را خریداری می‌کنند یا برای معرفی تولیدات هنرمندان کشورشان نمایشگاه‌های خارجی برگزار می‌کنند.

میر سعید قاضی تصریح کرد: مدت 17سال بوده که در حوزه صنایع دستی مشغول به فعالیت هستم به طوری که برای 10 نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

این هنرمند اظهار داشت: دولت باید در بخش مواد خام اولیه و سرمایه در گردش به تولیدکنندگان کمک کند و حتی برای حمایت تعدادی از محصولات آنها را خریداری کند.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی استان اردبیل دو هفته پیش از هنرمندان دعوت کرد تا در نمایشگاه صنایع دستی ارزروم ترکیه با پرداخت سه میلیون تومان شرکت کنند و محصولات خود را به نمایش و فروش بگذارند.

میرسعیدقاضی تصریح کرد: متاسفانه میراث فرهنگی استان اردبیل هیچ گونه قرار دادی با شهر ارزروم ترکیه مبنی بر فروش آثار هنرمندان ایرانی نبسته است.

این تولید کننده اظهار داشت: در این سفر تعداد بسیاری از آثارمان در اثر حمل و نقل از بین رفت به طوری که 30 میلیون تومان خسارت وارد شد.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی استان اردبیل وعده داد خسارتی که وارد شده را جبران خواهند کرد اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است.

میرسعید قاضی بیان کرد: تماس مسئولان شهر ارزروم ترکیه به صنایع‌دستی و هنر ایرانی غبطه می‌خورند و از من درخواست کردند تا به عنوان استاد تجربی دانشجویان این رشته صنایع ‌ستی ایرانی که تلفیقی از سنتی و مدرن است آموزش دهم.

وی ادامه داد: متاسفانه حمایتی از سوی مسئولان مربوطه صورت نمی ‌گیرد به همین دلیل مجبورم کارگاه خود را با دو دهه فعالیت به زودی تعطیل کنم.

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.