سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری/

خسارت 7 میلیارد ریالی طغیان آببندان در آمل

بخشدار بخش امامزاده عبدالله آمل، خسارتهای ناشی از باز شدن بخشی از آببندان روستای " خشک رود "این شهرستان که به واحدهای مسکونی، باغی و واحدهای تولیدی در این روستا وارد شده بود، را بیش از 7 میلیارد ریال اعلام کرد.

یحیی عسگری پور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛ افزود: آب این آببندان که حدود پنج هکتار مساحت و حدود یک میلیون مترمکعب گنجایش بود، به علت سست شدن دیواره های گلی و باز شدن دهنه در نخستین ساعات بامداد روزسه شنبه به سمت روستا جاری وزندگی عادی ساکنان این روستا رابه طور کامل مختل کرد.

وی افزود: براساس گزارش های اولیه بیش از 50 واحد مسکونی به طور کامل دچارآبگرفتگی شد و حدود 40واحد مسکونی دیگر نیز در حد آبگرفتگی حیاط و انباری بوده است.

بخشدار امامزاده عبدالله آمل گفت: ورود آب به سه واحد مرغداری در حاشیه این روستا سبب شد تا حدود 40هزار قطعه از مرغ های این مرغداری ها تلف شود.

عسگری پور ادامه داد: حجم آب های روان که به صورت سیلاب در روستای خشکرود جاری بود به حدود یک متر نیز رسیده بود و باعث شد تا به دو روستای پایین دست نیز هدایت شود.

وی، از اقدام تیم های عملیاتی نیروهای هلال احمر، شهرداری، سازمان پسماندشهرداری آمل و نیروهای مردمی برای مهار آب آبندان قدردانی کرد وادامه داد: خوشبختانه اکنون وضعیت زندگی در روستای " خشک رود" به حالت عادی بازگشت و سطح آب نیز در روستا ومنازل اهالی جمع آوری شد.

بخشدار امامزاده عبدالله آمل ، در پاسخ به این سوال که برخی واحدهای مسکونی ومرغداری های خسارت دیده بیمه نبودند وخسارت های به بارآمده به صورتی جبران خواهد شد، تصریح کرد: از طریق ستاد مدیریت بحران شهرستان موضوع خسارت روستای " خشکرود" پیگیری خواهد شد.

بخش امامزاده عبداله با 52 روستا و بیش از 25 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی شهرستان آمل واقع شده است.
انتهای پیام/ز
برچسب ها: خسارت ، آببندان ، آمل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.