سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

پیشگیری صدا و سیما از ترویج بی بند و باری در جامعه

مدرس حوره و دانشگاه با بیان اینکه جامعه و خانواده مکمل یکدیگر هستند و از هم تاثیر می‌گیرند، گفت: صدا وسیما با برنامه‌ریزی از ترویج بی بند و باری در جامعه و خانواده جلوگیری کند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ديشب در جمع زائران حرم حضرت معصومه (س) با تبیین وظایف مشترک زن و مرد در خانواده اظهار داشت: بخشی از وظایفی که در خانواده وجود دارد بر عهده زن و بخش دیگر آن بر عهده مرد است.


وی با اشاره به پنج وظیفه‌ای که زن و مرد باید به صورت مشترک در خانواده بر عهده بگیرند، بیان داشت: اظهار محبت، حسن خلق، همکاری، صبر در برابر ناملایمات و جلب رضایت طرفین از جمله نکاتی است که رعایت آن موجب تحکیم بنیان خانواده می‌شود.

این مدرس حوزه و دانشگاه ششمین وظیفه مشترک زن و مرد را احترام متقابل دانست و گفت: در این راستا آیات و روایات فراوانی وجود دارد که باید در زندگی به آن عمل کرد.

وی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام تصریح کرد: انسان‌ها به دو دسته کریم و لعین تقسیم می‌شوند که کریم بودن از صفات جلاله خدا، قرآن، پیامبرخاتم(ص) و جبرئیل است.

رفیعی ادامه داد: خداوند متعال در نخستین آیاتی که بر پیامبر اکرم(ص) نازل کرده است خود را کریم معرفی می‌کند.

این مدرس حوزه اضافه کرد: مردی که به همسرش احترام بگذارد کریم و مردی که همسرش را مورد اهانت قرار دهد لعین محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر حدیثی از امام سجاد (ع) به پنج اثر خوب صحبت کردن اشاره کرد و گفت: فراوانی ثروت، بالا رفتن رزق، تاخیر در مرگ و رفتن به بهشت، آثاری است که بر اثر سخن نیکو گفتن به وجود می‌آید.

رفیعی با نقل حدیثی از حضرت علی (ع) در ارتباط با دشنام دادن بیان داشت: امام نخست شیعیان همواره به اصحاب می‌فرمودند دوست ندارم حتی به دشمن ناسزا بگویید بلکه رفتار ناشایست ایشان را نقد کنید.

این استاد اخلاق هفتمین وظیفه زن و شوهر را در تحکیم بنیان زندگی، تغافل دانست و عنوان کرد: باید زن و شوهر خطای یکدیگر را دانسته، نادیده گرفته و به روی یکدیگر نیاورند.

وی با استناد به حدیثی از امام سجاد (ع) ابراز داشت: این امام همام به امام باقر(ع) فرمودند پسرم دنیا در دو نکته اصلاح می‌شود که نکته نخست زیرکی و نکته دوم تغافل است.

رفیعی محمدی با نقل حدیثی از نبی اکرم (ص) به تبیین صفات بدترین مردان پرداخت و بیان کرد: بدترین مرد کسی است که به همسر و فرزندش تهمت ناروا بزند.

وی با تاکید بر اینکه خانواده و جامعه مکمل یکدیگر هستند، تصریح کرد: خانواده و جامعه از یکدیگر تاثیر می‌گیرند بنابر این صدا و سیما و مسئولین باید با برنامه‌ریزی شایسته از سوق پیدا کردن خانواده‌ها به تجمل‌گرایی و بی‌بند و باری جلوگیری کنند./س
برچسب ها: قم ، پیشگیری ، ترویج ، جامعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.