سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام تهامی خبرداد

تشکیل شورای فرهنگی در سازمان‌های تابعه دستگاه قضا

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه از ایجاد شورای فرهنگی در سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی و دادگستری‌های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام "سیدعلی تهامی" در نشست مسئولان فرهنگی معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه قوه‌قضائیه با اشاره به ایجاد شورای فرهنگی در سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی و دادگستری‌های سراسر کشور، اظهارداشت: ریاست این شورا بر عهده رئیس کل دادگستری هر استان است و معاون فرهنگی دادگستری‌ها به عنوان متولی و مسئول رسیدگی به امور فرهنگی دادگستری استان در این جلسات حضور خواهد داشت و همچنین مشاوران و مدیران فرهنگی سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی شاغل در استان‌ها نیز از اعضای این شورا هستند.

وی تصریح کرد: شورای فرهنگی در صورت موافقت رؤسای کل دادگستری‌ها در شهرستان‌ها نیز برگزار خواهد شد و البته الزامی برای تشکیل شورای فرهنگی در شهرستان‌های غیر از مرکز استان وجود ندارد و به نظر و دیدگاه رؤسای کل دادگستری‌ها بستگی دارد.

حجت‌الاسلام تهامی با بیان اینکه اجلاس فعالان نماز در سطح دستگاه قضایی بعد از ماه صفر در مشهد برگزار می‌شود، افزود: در این اجلاس برنامه‌های دستگاه قضائی در امر نماز برای سال آینده مورد بررسی و تدوین قرار خواهد گرفت.

وی به لزوم طرح مباحث هدفمند اخلاقی در سطح دستگاه قضایی تأکید کرد و افزود: مقرر شده است در هفته یک ساعت و نیم از اوقات کارکنان دستگاه قضایی به طرح مباحث اخلاقی اختصاص یابد و برای رسیدن به این هدف می‌توان محتوای اخلاقی را در قالب رسانه، کتاب، پیامک و ... به کارکنان منتقل کرد.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه‌قضائیه، ایجاد انگیزه برای استفاده از محتوای فرهنگی را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: برای افزایش انگیزه می‌توان از روش‌های جدید ارائه مطالب استفاده کرد و این مباحث را در قالب دوره‌های آموزشی لحاظ نمود.

گفتنی است؛ در این جلسه اعضاء و نمایندگان معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.