سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام عزیزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"بی‌چاره مکبث" برگرفته از نمایش‌های ایرانی به روی صحنه می‌رود

نمایش "بی‌چاره مکبث" به نویسندگی و کارگردانی پیام عزیزی در سالن ناظرزاده کرمانی واقع در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌رود.

پیام عزیزی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: نمایش "بی‌چاره مکبث" با تکنیک جدید بر گرفته از نمایش‌های ایرانی، تعزیه و نشانه سازی‌های ایرانی در سالن ناظر زاده کرمانی واقع در تماشاخانه ایرانشهر ساعت 20 به روی صحنه می‌رود.
 
این کارگردان تئاتر عنوان کرد: این اثر برخاسته از نگاه من به مکبث است که به دلیل ناگزیر بودن شخصیت نام "بی‌چاره مکبث" را برایش برگزیدم.
 
عزیزی ادامه داد: مکبث در اجتماعی قرار گرفته که برای دستیابی به مراجع قدرت راهی جز جنایت و خیانت نیست و ناگزیر به کسب قدرت موروئی و جایگاه قدرت مورد انتظار دیگران است.
 
این کارگردان تئاتر بیان کرد: شکل اجرای این نمایش با پارچه اجازه خروج مکبث را نمی‌دهد و اطرافیان وی در جنایت غوطه‌ ورند و امکان دستیابی به قدرت به صورت دموکراسی نیست و مکبث به اقتضای جبر حاکم بر زندگی خود عمل می‌کرد.
 
عزیزی تصریح کرد: این نمایش سال 89 در جشنواره فجر و همچنین در جشنواره بین‌المللی "استانبول" و "آنکارا" حضور داشت. اجرای اول و عمومی این اثر در تئاتر شهر نیز با استقبال قابل تقدیری روبرو شد که برای دومین بار مجدد به اجرا در آمد.
 
این کارگردان تئاتر خاطر نشان کرد: "بی‌چاره مکبث" با بازی خودم و مژگان معقولی، مهرداد خانی، میترا عزیزی، رامین منصوری، مهدی نوروزیان، عرشیا زینعلی، محمد حسین موسوی، مازیار معقولی، هادی اسکندری، فرشته احمد پور و نرگس عزیزی و رضا بهجت طراح نور و آهنگساز احسان آناهید و طراح لباس فرناز بهزادی به روی صحنه می‌رود.
 
انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.