سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

" طلایه دار " به مناسبت هفتمین سالگرد درگذشت " بابک بیات " منتشر شد

قطعه "طلایه دار" با اجرا و آهنگسازی "حمید حامی" ، ترانه‌ی "بابک صحرای" به مناسبت هفتمین سال‌روز درگذشت "بابک بیات" در فضای مجازی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران قطعه "طلایه دار" با اجرا و آهنگسازی "حمید حامی"، ترانه‌ی "بابک  صحرای" و نوازندگی پیانوی "رضا تاجبخش" به مناسبت هفتمین سال‌روز درگذشت "بابک بیات" در فضای مجازی منتشر شده است.
 
"بابک بیات" متولد 23 خرداد ماه سال 1325 در تهران است. وی در 19 سالگی با عضویت در "اپرای تهران" ار محضر اساتید بزرگی چون خانم " اولین باغچه بان " ، " ثمین باغچه بان " و " نصرت الله زابلی " در آموزش موسیقی کلاسیک و جهانی بهره جست و این همکاری در حدود 5 سال ادامه یافت.  
 
پس از آن "بابک بیات" با آهنگساز بزرگ وقت "محمد اوشال" آشنا شد و درهمان دوران به فعالیت در حوزه موسیقی نیز ادامه داد.
 
وی در دوران زندگی هنری خود، آثار ماندگاری را از خود به یادگار گذاشته است که از جمله آن می‌توان به "ولایت عشق" ،  "مرسدس" ، "شیدا" ، "سام و نرگس" ، "دو زن" و ... اشاره کرد.

" بابک بیات " همچنین خوانندگان بزرگ بسیاری را به حوزه موسیقی پاپ معرفی کرده است که "نیما مسیحا"، " مانی رهنما"،  " محمد اصفهانی " و " حمید حامی " از جمله این هنرمندان هستند.
 
در کارنامه هنری "بابک بیات" دریافت جایزه بهترین موسیقی جشنواره فیلم فجر برای فیلم سینمایی " عروس "  و جایزه "خانه سینما" برای فیلم " ساحره " و همچنین تقدیر از زحمات بی‌دریغ وی در عرصه موسیقی دیده می‌شود.

گفتنی است؛ این هنرمند در روز 5 آذر ماه سال 1385 دیده از جهان گشود.

انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.