سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای برنامه های ویژه به مناسبت روز جهانی ایدز در منطقه 10 تهران

شهردار منطقه 10 از اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و آموزشی به مناسبت روز جهانی ایدز در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، فرامرز عظیمی شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر گفت : به منظور آگاهی هرچه بیشتر آحاد مردم با موضوع ایدز ، اطلاع رسانی مناسب در خصوص این بیماری و اهمیت پیشگیری از آن و همچنین افزایش همکاری های بین بخشی و جلب مشارکت انجمن های غیر دولتی و عموم مردم در برنامه های پیشگیری و کنترل اچ آی وی برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی در مراکز فرهنگی برگزار می شود.
 
وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از این بیماری خاطر نشان کرد: موضوع ایدز صرفاً یک موضوع بهداشتی نیست و دارای ابعاد مخرب اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... نیز است. به همین منظور اطلاع رسانی مناسب در این خصوص با حضور کارشناسان بهداشتی در سطح منطقه با همکاری خانه های سلامت منطقه، شورایاری محلات، کانون پزشکان و سلامتیاران به اجرا در می آید.
 
شهردار منطقه 10 با اشاره به اهم برنامه های اجرایی این هفته خاطر نشان کرد: همایش ها و کارگاه های آموزشی و جلسات پرسش و پاسخ همراه با توزیع بروشور با عناوین "راه های پیشگیری از رفتارهای پر خطر، راه های انتقال بیماری ایذر از طریق فرآورده های خونی، ایدز چیست؟ ، آموزش بهداشت فردی، آشنایی شهروندان با بیماری ایدز، شناخت بیماری ایدز، راه های پیشگیری از ایدز، گروه های در معرض ایدز ، آموزش پیشگیری از ایدز و ... در سطح خانه های سلامت، سراهای محله و برخی مساجد منتخب برگزار می شود.
 
عظیمی یادآور شد : توزیع بروشور، پمفلت و سایر مواد آموزشی و تبلیغاتی همچنین تهیه بنرحاوی شعار و پیام های ویژه روز جهانی ایدز و نصب آن در معابر و خیابان های سطح منطقه ، ارایه خدمات مشاوره ای رایگان با هدف ارتقای سطح اطلاعات شهروندان، اطلاع رسانی در خصوص معرفی مراکز مشاوره بیماری های رفتاری و خدمات این مراکز، برپایی نمایشگاه عکس، ویزیت پزشک عمومی برای پیشگیری از ایدز و ... از دیگر برنامه های هفته پیشگیری از ایذر که توسط این منطقه اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/
برچسب ها: برنامه ، جهانی ، ایدز ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.