سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان /

حماسه دوم آذر فوتبال ساحلی جدی گرفته شود

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با کسب عنوان قهرمانی رقابتهای بین قاره ای حماسه ای در این رشته ورزشی خلق و در تاریخ ثبت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان بعد از سالها سختی و مشقت فراوان دوم آذرامسال موفق شد یک حماسه تاریخی را در ورزش کشور رقم بزند و توانست  با آقایی در سطح فوتبال جهان نگاه مسوولین و مردم را بیشتر از هر زمان دیگری به خود جلب نماید.
ایجاد جو شادی و شعف بدنبال این پیروزی و پخش این بازیها از سیمای جمهوری اسلامی ایران مردم را بیش از پیش با این رشته ورزشی و سختی آن آشنا کرد و پیام های تبریک مسوولین عالی رتبه کشور و اختصاص یافتن بسیاری از برنامه های ورزشی ، تیتر یک شدن فوتبال ساحلی در بیشتر مطبوعات و خبرگزاری های کشور و ... بیانگر این نکته است که حالا دیگر همگان فوتبال ساحلی و بازیکنان تیم ملی را باور کرده اند.
دست اندرکاران این رشته ورزشی در سمنان از دوم آذر به عنوان یک حماسه تاریخی در رشته فوتبال ساحلی یادکردند و افزودند: از نظر نتیجه نمی توان گفت تیم ملی ایران شگفتی افریده است چون ما بر این باوریم شگفتی مقطعی و اتفاقی است در صورتی که بازیکنان تیم ملی به حد و مرزی رسیده اند که می توانند در جهان حرف برای گفتن داشته باشند. در مسابقات جام جهانی 2013 تاهیتی هم تیم روسیه با خوش شانسی هر چه تمام از سد ایران گذشت و به عنوان قهرمانی رسید و تیم ایران اگر با قرعه دیگری همراه بود به طور حتم و یقین می توانست به فینال راه پیدا کند.
 مربی سابق تیم ملی فوتبال ساحلی در این زمینه گفت: به هر حال تیم ملی کشورمان در حال حاضر یکی از قدرت های این رشته است و این یک واقعیت به شمار می رود نه یک شگفتی! ˈمرتضی دهرویهˈ افزود: در این راه پر فراز و نشیب و پروسه هفت ،هشت ساله خیلی ها زحمت کشیده اند، از مربیان تیم های لیگ برتری، دست اندرکاران این رشته در گذشته، مدیریت، کادر فنی و بازیکنان سخت کوش و پابرهنه ایی که با بسیاری از کمبودها و کاستی ها ساختند و سوختند و هیچگاه لب به اعتراض نگشودند. وی افزود: به یاد دارم زمانی که این بازیکنان از داشتن امکانات اولیه همچون توپ و یک زمین مناسب در رنج و عذاب بودند و برای انجام تمرین روزی چهار ساعت باید مسافت میدان بهمن تهران تا ورزشگاه ایران خودرو را در صبح و بعد از ظهر طی می کردند با بی پولی و هزاران مشکلات دیگر در تمام این سالها دست و پنجه نرم کردند تا صاحب یک کمیته مستقل، مدیریت صحیح در فدراسیون، برگزاری اردوهای منظم، مسابقات تدارکاتی و امکانات به نسبت خوب در شرایط فعلی شدند تا مزد زحمات چندین ساله خود را بگیرند. سخن اصلی این است که از این پس باید اهالی فوتبال ساحلی متحد و همدل برای توسعه این رشته گام بردارند و اختلافات گذشته را به طور کامل دفن و فراموش کنند و کسب این عنوان قهرمانی در جام بین قاره ها می تواند آغازی برای وحدت و همدلی بیشتر باشد تا این رشته در کشور به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.
مدیران باشگاهها و مسوولین به خصوص دولتی ها به تیم های لیگ برتری توجه نمایند و باید توجه داشته باشند که در دو رشته فوتبال و فوتسال تیم ملی کشورمان هیچگاه نتوانسته حتی در تورنمنت ها و مسابقات دوستانه به عنوان قهرمانی جهان دست پیدا کند اما در رشته فوتبال ساحلی این اتفاق مهم افتاده است و تیم های طراز اول جهان در مقابل تیم ملی کشورمان مات و مبهوت شده اند. همه اهالی فوتبال ساحلی امیدوارند از این پس مورد مهر و کانون توجه وزارت ورزش و جوانان و دولت قرار بگیرند تا این افتخارات تداوم داشته باشد. تیم ملی فوتبال ساحلی ایران شنبه شب با شکست چهار بر سه روسیه عنوان قهرمانی رقابتهای فوتبال ساحلی بین قاره ای را کسب کرد. تیم ملی ایران در این رقابتها بزرگان فوتبال ساحلی جهان از جمله برزیل و ایتالیا را نیز در دور مقدماتی شکست داده بود و به این موفقیت بزرگ دست یافت   /س
برچسب ها: حماسه ، فوتبال ، ساحلی ، قهرمانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.