سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امضای تفاهمنامه میان اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا با سازمان ملی استاندارد کشور

اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر ونقره ایران و سازمان ملی استاندارد ایران، امروز تفاهم نامه همکاریی امضاء کردند که بر اساس آن واحد های تولید کنندطلا ، جواهر ، نقره و سنگ های قیمتی مصنوعات خود را بر اساس یک استاندارد واحد و یکسان تولید و عرضه خواهد کردند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و نقره ایران؛ بر اساس این تفاهمنامه که در چهار ماده و 27 بند تنظیم شده است ، از این پس همه واحد های تولید کننده طلا و جواهر کشور دارای کد شناسائی می شوند و مصنوعات آنها نیز با یک استاندارد یکسان و با نشان استاندارد، تولید و عرضه خواهد شد . 

بر اساس یکی دیگر از مفاد این تفاهم نامه ؛ در اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا ، جواهر و سنگ های قیمتی ایران؛ دفتر ویژه استاندارد سازی و بانک جامع اطلاعاتی تولیدکنندگان طلا، جواهر و نقره  ،دایر می شود .

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگهای قیمتی ایران در حاشیه این مراسم با بیان این این اتحادیه موضوع استاندارد سازی را از حدود سه سال پیش آغاز کرده است ،گفت: استاندارد در صنعت طلا و جواهر از اهمیت فراوانی برخوردار است.

محمد ولی افزود : در حال حاضر 7 هزار واحد تولید کننده طلا و جواهر در سراسر کشور فعال است که حدود 3500 واحد آن کد شناسائی گرفته اند.
 
وی افزود: امروز تولید و ساخت مصنوعات طلا و جواهر در داخل کشور صرفا با هدف عرضه در بازارهای داخلی تیست بلکه یک سوی دگر آن چشم به صادرات دارد .

مسعود عطاریان عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگهای قیمتی ایران نیز  با اشاره به نخستین حضور ایران در نمایشگاه مشترک صنعت طلا و جواهر ایران و چین در شانگهای گفت: اگر در این نمایشگاه با تنوع عیاری بیشتر شرکت می کردیم قطعا نتایج بهتری نصیب صنعت طلا و جواهر کشور می شد.
 
وی با اشاره به اینکه مشکلی برای صادرات مصنوعات طلای با عیار 14 و 18 نداریم، افزود: در زمینه تنوع عیاری در بازارهای صادراتی مشکلی نداریم، بلکه مشکل مربوط به بازار داخلی می شود. به گونه ای اگر طلای با عیار 14 و 18 از کشور صادر شود و به هر دلیل در بازار صادراتی به فروش نرود اگر به داخل کشور بازگردد دیگر نمی توان آن را فروخت و باید آن را آب کرد که به این صورت ارزش افزوده کار انجام شده روی آن نیز از بین می رود.
 
عطاریان با اشاره به دعوت صنعت طلا و جواهر ایران از چین برای مشارکت در حوزه های تامین ماشین آلات و فناوری تولید اظهار کرد: امسال قرار است ششمین دوره نمایشگاه صنعت طلا و جواهر در بهمن ماه برگزار شود که امیدواریم در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت طلا و جواهر کشور را با حضور شرکت های داخلی و خارجی ارائه کنیم.
 
بهادر کاظمی معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران نیز در این مراسم گفت : امروز صنعت طلا و جواهر با خانواده ها اجین شده و در واقع اکثر خانوادها با آن سر و کار دارندلذا این مصنوع باید دارای سلامت میزان عیار بوده و دارای شناسنامه باشد.
 
وی افزود : اگر تولید طلا استاندارد نباشد زمینه سوء استفاده نیز فراهم است اما اگر مصنوع شناسنامه داشته باشد و ویژگی تولید آن مشخص باشد دیگر زمینه سوء استفاده نخواهد داشت . 

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد افزود : امروز صنعت تولید طلا جواهر نقره و سنگ های قیمتی دیگر نباید سنتی باشد ، باید علمی و مکانیز و با استفاده از دستگاهها و ابزارآلات پیشرفته صورت گیرد .

انتهای پیام/

برچسب ها: طلا ، استاندارد ، واحد ، سنگ ، قیمتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.