سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهریاری در نطق میان‌دستور:

نرخ بیکاری در سیستان و بلوچستان بیش از ۵۰ درصد است

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نرخ بیکاری استان سیستان و بلوچستان گفت: متأسفانه نرخ بیکاری در استان بالای ۵۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حسین علی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز بهارستان ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته بسیج گفت: جناب آقای رئیس جمهور، رأی شما ۵۱ درصد بود که آن هم به برکت رأی بالایی بود که در استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان، و کردستان به شما دادند. 

وی ادامه داد: علی رغم قول‌های شما در بکارگیری نیروهای استان‌هایی شبیه استان سیستان و بلوچستان در سطح وزارت و معاونان رئیس جمهور متأسفانه هیچ یک از آن‌ها تحقق پیدا نکرد. 

نماینده مردم زاهدان با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان بالا‌ترین نرخ جوان و بالا‌ترین نرخ بیکاری را در کشور دارد گفت: علی‌رغم آمارهایی که ذکر شده نرخ بیکاری در استان سیستان و بلوچستان بالای ۵۰ درصد می‌باشد که مشکلات جدی را برای خانواده‌ها به وجود آورده است. 

شهریاری ادامه داد: متأسفانه به علت مشکلات مالی که در چند سال گذشته به وجود آمده، کارهای زیرساختی که در این استان آغاز شده متوقف شده که از جمله آن‌ها می‌توان به پروژه راه آهن چابهار- زاهدان- مشهد، پروژه گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان، پروژه پتروشیمی چابهار و سدهای در دست احداث استان اشاره کرد که متأسفانه با وجود وعده‌های داده شده اتفاقی نیفتاده است. 

وی با اشاره به خشکسالی‌های این استان اظهار داشت: متأسفانه استان سیستان و بلوچستان طی ۱۵ سال گذشته خشکسالی‌های پی‌درپی را تجربه کرده که ضمن مهاجرت مردم مشکلات جدی را به وجود آورده و اگر یارانه نبود معلوم نبود روستاییان این استان چه سرنوشتی پیدا می‌کردند. 

شهریاری گفت: راه حل بسیاری از مشکلات توسعه استان مشکل توسعه استان است امیدواریم استاندار جدید بتواند بخوبی در این راستا حرکت کند. 

نماینده مردم زاهدان در پایان با اشاره به کنترل مرزهای استان گفت: متأسفانه مدتی است که از طریق مرزهای پاکستان، به ایران حمله می‌کنند و نظامیان را به شهادت می‌رسانند لذا از دولت انتظار داریم در این زمینه اقدام جدی انجام دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نرخ ، بیکاری ، سیستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.