سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

با حواس جمع به توافقات نگاه کنیم

سخنگوی هیات رئیسه مجلس معتقد است، باید با حواس جمع به توافق ایران و1+5 نگاه کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

عبدالرضا مصری با اشاره به توافق ایران و 1+5 ، گفت: ما داوطلبانه مسئولیت هایی را در این توافق برعهده گرفتیم تا طرف غربی را محک بزنیم و ببینیم آیا خواسته های غربی ها در این سال ها بهانه گیری بوده است، یا نه.


وی
گفت: امیدواریم طرف غربی نیز به تعهدات خود که در این توافق نامه آمده متعهد باشد و آنها را عملی سازد.


نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در خصوص هیاهوی غربی ها و جنجالی که در دنیا بر پا کرده اند، خاطرنشان کرد: اگر غربی ها وانمود نکنند که پیروز میدان بوده اند و در این توافق دستاوردهایی کسب کرده اند، تمام تحریم ها و اقداماتی که در این سال ها علیه کشور ایران انجام دادند پوچ می نماید، پس مجبورند نشان دهند که پیروز میدان بوده اند.


مصری در تحلیل خود از توافق ایران و غرب، یادآوری کرد: حالت خوشبینانه این توافق این است که غربی ها نیز به ارتباط با کشور ایران نیاز داشتند و مجبور شدند برای تامین نیازهای خود با ایران پای میز مذاکره بنشینند.


وی با اشاره به اینکه دنیا به نفت ایران نیاز دارد، خاطرنشان کرد: ذخایری که دنیا برای این چند سال خود نگه داشته بود دیگر کافی نیست و غرب مجبور است با ایران به توافق برسد تا نیازهای نفتی خود را تامین کند.


این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: غرب برای فروش کالا و خدمات خود نیز به ایران نیاز دارد و همانطور که در تعهدات این توافق نامه آمده قرار است به ازای بخشی از پول های بلوکه شده ایران به ما کالا و خدمات بدهد.


مصری ادامه داد: اگر بدبینانه به توافقات نگاه کنیم می توان اینگونه تصور کرد که غرب از اینکه ایران علی رغم همه فشارها و تحریم ها به اقتصاد خود مسلط است، ناراحت و نگرانمی باشدو به این فکر افتادند که مانع تسلط بیشتر اقتصادی ایران شوند.


وی با بیان اینکه ممکن است غربی ها به دنبال وارد کردن یک شوک اقتصادی به کشور ما باشند و بخواهند در عزم و اراده مردم ایران خللی وارد کنند، افزود: در این صورت غرب امروز با ما به توافق می رسد و بعد بهانه ای می تراشد که ایران به وعده های خود عمل نکرده و دوباره کشور را تحت فشار قرار می دهد که مسلما اینگونه فشار و شوک دیگر برای ملت ما قابل تحمل نیست.


سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه ایران مارگزیده غرب است، تاکید کرد: البته ما نمی خواهیم دید بدبینانه داشته باشیم، اما باید با حواس جمع به توافقات نگاه کنیم.


مصری اظهارداشت: البته مردم ما از این توافق خوشحال هستند و انتظار دارند در برابر امتیازاتی که دادیم امتیازاتی را نیز به دست آوریم.


وی در پایان از تیم مذاکره کننده ایران و زحمت های آنان قدردانی کرد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، حواس ، جمع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.