سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقوی‌حسینی در نطق میان دستور؛

بازنگری در ساختار تهران و تشکیل استان خرداد ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است

نماینده مردم ورامین گفت: بازنگری در ساختار استان تهران و تشکیل استان خرداد در شرق و جنوب شرقی تهران با مرکزیت ورامین و در قلب استان تهران یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس، در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز بهارستان، گفت: هفته بسیج را به همه بسیجیان دریادل و رهبر بسیجیان عالم، مقام معظم رهبری و همکاران بسیجی خود تبریک عرض می‌کنم.
 
وی ادامه داد: هفته بسیج فرصتی است تا یاد و خاطره کسانی را گرامی بداریم که بی‌نام، گمنام و بی‌ادعا همه عمر خود را صرف عزت و عظمت اسلام، ایران و نظام جمهوری اسلامی کردند.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: بسیج کانون انقلاب، نظام و فرهنگ ناب اسلامی است، بسیج کانون عشق و ایمان به ولایت و مردم است که در آن ساده زیستی، برابری، برادری و زهد و تقوی مشق می‌شود و معبدی برای علاقمندان و وفاداران به خط امام و رهبری است.
 
نقوی‌حسینی با بیان اینکه بسیج، حزب و گروه هیچ جریان و جناحی نیست، گفت: بسیج یگان ولایت، انقلاب و نظام است، بسیج، اورانیوم غنی شده با خلوص صدردرصد است که خواب را از چشمان دشمنان ربوده و مایه دلگرمی و آرامش و امید مستضعفان جهان و مردم انقلابی ایران شده است.
 
وی ادامه داد: اگر امروز قدرت‌های خود برتربین و سلطه‌گر که سابقه تجاوزگری، جنایتکاری و خیانت آنان در حق ملت ایران هرگز فراموش نخواهد شد دربرابر اقتدار ملت ایران سر تعظیم فرود می‌آورند، پای میز مذاکره می‌نشینند و به حقوق مسلم ملت ایران احترام می‌گذارند و گفتمان تهدید، تحریم، فشار و خصومت خود را به گفتمان مذاکره، تعامل و روابط مبتنی بر احترام متقابل تغییر می‌دهند، حاصل مقاومت و ایستادگی ملت ایران و حضور بسیجیان دریادل در وسط میدان است.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: اگر امروز دشمن جرات نمی‌کند کوچکترین تعرضی به کشور و ملت ما را حتی در ذهن خود بپروراند، به خاطر حضور بسیجیانی است که جان بر کف اقتدار جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشته و می‌گذارند.
 
نماینده مردم ورامین تصریح کرد: اگر امروز دانش فناوری هسته‌ای به عنوان یکی از مهمترین عناصر قدرت و نفوذ ملی در اختیار ملت ایران قرار گرفته، به خاطر تلاش‌ها و کوشش‌های دانشمندان، متخصصان و فناوران بسیجی حوزه هسته‌ای است که همچون شهید همت‌ها، شهید باکری‌ها و شهید کریمی‌ها تا پای جان ایستادند تا ملت ایران بر قله افتخار صاحب فناوری هسته‌ای شود.
 
وی با بیان اینکه باید نیک بدانیم راه آینده نیز غیر از تکیه بر بسیج و فرهنگ بسیجی قابل پیمودن نیست گفت: با شناختی که از روحیه سلطه‌گری، دخالت‌جویانه، تجاوزگری و عهدشکنی دشمن داریم باید به بسیج و غنی‌سازی آن بپردازیم که دشمن از این فناوری و غنی‌سازی می‌ترسد.
 
نقوی‌حسینی ادامه داد: گسترش، تقویت و حمایت از بسیج دانش آموزی، بسیج دانشجویی، بسیج ادارات، بسیج خواهران و بسیج اقشار به عنوان مهمترین استراتژی دفاعی کشور، نظام و انقلاب وظیفه دینی، ملی  و قانونی همه نهادها و دستگاه ها از جمله مجلس شورای اسلامی است.
 
این نماینده خطاب به هیئت رئیسه مجلس گفت: همه ساله در هفته بسیج، بسیجیان در درب ورودی صحن علنی چفیه و گل تقدیم می‌کردند و هفته بسیج گرامی داشته می‌شد و از آنها تقدیر به عمل می‌آمد، اما امسال متاسفانه این کار انجام نشد که بنده از این بابت به هیئت رئیسه مجلس تذکر می‌دهم.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: تشکیل کمیته بسیج به عنوان یکی از کمیته‌های زیرمجموعه کمیسیون امنیت ملی با هدف حمایت و پشتیبانی نهاد مقدس بسیج در قوه مقننه صورت گرفته است، امیدواریم همه همکاران کمک کنند، دولت نیز عنایت کند و کمیسیون تلفیق هم توجه کند تا در لایحه بودجه‌ای که در آینده نزدیک به مجلس ارائه می‌شود، حق این نهاد مقدس، انقلابی و مردمی به خوبی ادا شود تا از حداقل امکانات و اعتبارات برخوردار گردد.
 
نماینده مردم ورامین در ادامه به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: بازنگری در ساختار استان تهران و تشکیل استان خرداد در شرق و جنوب شرقی تهران با مرکزیت ورامین و در قلب استان تهران یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
 
وی ادامه داد: پروژه مترو تهران به قرچک، ورامین، پیشوا و گرمسار در حال اجراست که ضرورت دارد وزارت راه و شهرسازی و دولت عزم، تلاش و حمایت خود را به کار گیرند تا طبق جدول زمانبندی شده این مترو از سال 93 به بهره برداری برسد.
 
نقوی حسینی همچنین اظهار داشت: پروژه راه سازی شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا با مشکلات جدی روبروست، ضمن آنکه تعویض جاده پیشوا به شریف آباد هر هفته قربانی می گیرد و طی دو هفته اخیر دو جوان زیر 30 سال جان خود را از دست داده‌اند که از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم به داد مردم برسد و در اسرع وقت نسبت به تکمیل این پروژه اقدام کند.

انتهای پیام/
 
 

برچسب ها: سخنگو ، کمیسیون ، امنیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.