سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان در ادوار گذشته ؛

سرانه کتاب به ازای هر دانش آموز از 3 به 11 جلد رسیده است

دبیر یازدهین نمایشگاه یاد یار مهربان اعلام کرد: در طول برگزاری دوره های متوالی این نمایشگاه به ازای هر دانش آموز 8 جلد به سرانه کتاب اضافه شده است.

به گزارش خبرنكار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، امیر مسعود شهرام نیا ، سرانه هر کتاب به ازای هر دانش اموز در مدارس تهران را همزمان با نخستین دوره از برگزاری یاد یار مهربان نزدیک به 3 جلد اعلام و خاطرنشان کرد : اکنون بر اساس آمار آموزش و پرورش این رقم به نزدیک 11 رسیده است .

مدیرعامل نشر شهر با تاکید بر اینکه سرانه کتاب به ازای هر دانش آموز در کتابخانه مدرسه از شاخصه های توسعه فرهنگی محسوب می شود، افزود : سرانه کتاب تاثیر مهمی در سرانه مطالعه دارد به طوری که در شهرهای توسعه یافته جهان سرانه کتاب هر دانش آموز بالغ بر 100 جلد است که در تهران نیز مدیریت شهری موفق شده با برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان در شهر تهران این سرانه را افزایش قابل ملاحظه ای دهد.

شهرام نیا درباره اعتبار لازم برای برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان گفت: شهرداری تهران امسال با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال این نمایشگاه را بر پا کرد به طوری که 30 میلیارد از اعتبار نمایشگاه را سازمان فرهنگی و هنری و شهرداری تهران تامین کرده و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی بر اساس روال سال های گذشته مبلغ 5 میلیارد ریال اختصاص داده است.

وی در رابطه با نحوه تخصیص اعتبار در نمایشگاه یاد یار مهربان اظهار کرد: این رقم بین گروه های هدف نمایشگاه شامل حدود پنج هزار و 200 مدرسه در سطوح مختلف تحصیلی اعم از دولتی و غیر دولتی و سازمانی و .. و نیز یکصد حوزه علمیه و 480 کتابخانه غیر وابسته به دستگاه های مختلف و 40 خوابگاه دانشجویی تخصیص داده می شود.

به گفته مدیر عامل نشر شهر از مبالغ اهدایی شهرداری تهران ، 4/5 میلیون ریال به مدارس ابتدایی ،5 میلیون ریال به مدارس راهنمایی ،6/5 میلیون ریال به سایر مدارس،10 میلیون ریال به حوزه های علمیه و 10 میلیون ریال به خوابگاه های دانشجویی اختصاص داده می شود تا در این سطح کتاب ها ، رایگان خریداری شود و مابقی کتاب های مورد نیاز نیز با تخفیف 30 درصدی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

شهرام نیا همچنین تاکید کرد: تمام تلاش مدیریت شهری در نمایشگاه یاد یار مهربان انجام حرکتی بالنده در راستای تجهیز شهر تهران به کتاب است و در این راستا اگر میانگین یک کتاب را سه هزار تومان در نظر بگیریم، با اعتبار تخصیص داده شده ، بالغ بر یک میلیون جلد کتاب وارد مدارس می شود که اگر این میزان را بر تعداد دانش آموزان شهر تهران تقسیم کنیم ، نمایشگاه یاد یار مهربان به ازای هر دانش آموز یک جلد کتاب وارد مدرسه می کند.
انتهای پیام/

برچسب ها: سرانه ، کتاب ، دانش آموز ، جلد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.