سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبيرکل انجمن صنفي کارفرمايي پتروشيمي:

کاهش تقاضا برای سرمایه گذاری در "صنعت پتروشیمی"/ تدوین طرح تسهیل سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی

با توجه به نرخ خوراک هم اکنون يک تقاضا براي سرمايه گذاري در صنعت پتروشيمي که خوراک آن از مايع است وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ مهدوي ابهري دبيرکل انجمن صنفي کارفرمايي پتروشيمي در هفدهمين نشست صبحانه کاري بازار سرمايه که با محوريت تأثير تصميمات اقتصادي دولت بر بازار سرمايه گذاري با تأکيد بر صنعت فرآورده هاي نفتي که امروز برگزار شد،گفت: دولت براي اعمال سياست هاي اقتصادي از ابزارهاي مختلفي استفاده مي کند که اين ابزارها اگر با تدبير، انديشه، علم و آگاهي صورت گيرد باعث رشد اقتصادي و رونق بازار سرمايه خواهد شد. در غير اين صورت تصميمات آني و غير کارشناسي اثرات نامطلوبي را در پي خواهد داشت.

مهدوي ادامه داد: يکي از تصميمات غيرکارشناسانه، کاهش نرخ بهره بدون در نظر گرفتن تورم در بازار بود.

وي با اشاره به رتبه اول ايران در گاز گفت: ما بدليل کشف ذخاير جديدو همچنين تنوع خوراک براي پتروشيمي مقام اول دنيا را داريم.


وي تأکيد کرد: با توجه به نرخ خوراک هم اکنون يک تقاضا براي سرمايه گذاري در صنعت پتروشيمي که خوراک آن از مايع است وجود ندارد.

مهدوي ابهري در خصوص ابطال هلدينگ خليج فارس از سوي شوراي رقابت گفت: براساس قانون اصل 44 واگذاري واحدها، در زمان واگذاري هلدينگ خليج فارس بدليل اينکه فجر و مبين انحصار ايجاد مي کنند تصميم براي جداسازي اين دو شرکت شد که اين موضوع را به شوراي عالي واگذاري رفت و تصميم برعدم جداسازي آن شد که اگر آن زمان اين امر محقق مي شد هم اکنون واگذاري هلدينگ خليج فارس زير سوال نمي رفت.

دبيرکل انجمن صنفي کارفرمايي پتروشيمي در ادامه در خصوص پرداخت يک درصد عوارض آلايندگي پالايشگاه ها گفت: هفته پيش طرح استفساريه مشمول عوارض آلايندگي به پالايشگاه هاي نفت و واحدهاي پتروشيمي در صحن علني مجلس مطرح شد که اين امر خلاف قانون تشخيص داده شد اگر اين امر صورت مي گرفت 1 درصد فروش برابر با 10 درصد سود پالايشگاه ها بود.

وي افزود: دولت بايد تصميماتش منطقي و براساس واقعيت هاي جامعه صورت گيرد و باعث افزايش اشتغال و همچنين امنيت در بازار سرمايه شود.
مهدوي تصريح کرد: امنيت در بازار يعني ثبات، شفاف سازي و اطمينان است که اگر ايجاد شود باعث رشد خواهد شد.

مهدوي ابهري در پايان با اعلام تدوين طرح تسهيل سرمايه گذاري در صنعت نفت و گاز و پتروشيمي و انرژي گفت: تسهيل سرمايه گذاري در صنعت نفت و گاز و پتروشيمي و انرژي طرح جامع و خوبي است که در مجلس در حال تدوين است که اگر ابلاغ شود. بسياري از مشکلات حل و برخي مسائل شفاف مي شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ابهری ، دبیرکل ، انجمن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.