سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعضا شورا به ترتیب به مرکز مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر رای ندادند

در بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران بررسی دو فوریت طرح تاسیس مرکز مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر تهران در دستور کار قرار گرفت که دو فوریت این طرح به تصویب اعضا نرسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران بررسی دو فوریت طرح تاسیس مرکز مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر تهران در دستور کار قرار گرفت.

بر اساس این گزارش تند گویان عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این مرکز اظهار داشت: مرکز مطالعات راهبردی شورا امری لازم است که انجام بشود تا در آینده این مرکز را داشته باشیم اما طرح پیوست را نمایندگان می توانند وصل کنند.

وی ادامه داد: برخی می گویند این کار هزینه دارد اما مرکز مطالعات راهبردی شهرداری را باید هیئت امنا‌یی کنیم و زیر نظر شورای شهر قرار بگیرد.

دبیر عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جریان بررسی این طرح بیان داشت: طرح تاسیس مرکز مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر در 30 مرداد سال 86 و در شورای سوم به تصویب رسیده و به عقیده من نیاز به تاسیس مجدد آن نیست و می توانیم این مرکز را تاسیس کنیم.
انصاری عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار داشت: امکانات نمایندگان شوار بسیار محدود است و هزینه کردن در حوزه پژوهش سرمایه است و برای آینده بسیار مفید است.

وی ادامه داد: دو فوریت این طرح باید به صورت جدی مد نظر قرار بگیرد تا بتوانیم به صورت بهینه از این مرکز استفاده کنیم و می بایست این مرکز از شهرداری جدا و خاص شورای شهر باشد.

طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران در ادامه بررسی این طرح اذعان داشت: این طرح در 30 خرداد سال 86 و در شورای سوم مطرح و به تصویب اعضا رسیده است اما فرمانداری نسبت به آن اعتراض کرد که پاسخ آن از سوی شورا داده شد اما جوابی از فرمانداری نگرفت پس مصوبه همچنان قانونی است و نیازی به طرح جدید آن نداریم و می توانیم این مرکز را راه اندازی کنیم.

سالاری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران خطاب به صحبتهای طلایی بیان داشت: زمانی که فرمانداری اعتراض کرده این مصوبه کان لم یکن‌ تلقی می شود و باید مجدد مورد بررسی قرار گیرد و این مرکز در بسیاری از شهرها تاسیس شده اما کلان شهری مثل تهران هنوز این مرکز را ندارد در حالی که نیاز به چنین مرکزی احساس می شود.

وی ادامه داد: با توجه به تصویب برنامه 5 ساله شهرداری در آینده ای نزدیک نیاز به تصویب ایجاد این مرکز داریم و این مصوبه در 30 مهر ماه 86 تصویب شده و در 5 آبان 86 از سوی فرمانداری به آن اعتراض شده و در حال حاضر بلاتکلیف مانده و در این طرح می بایست بررسی مشکلات اعتراض فرمانداری بررسی شود تا از مرکز مطالعات شهرداری نیز جدا شود.


مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ما مصوبات را داریم اما مشکل اینجاست که این مصوبات اجرا نشده است و پیشنهاد من اینست که راه اندازی این مرکز را در دستور کار قرار دهیم و برای آن از دستورات قبلی می توان کمک گرفت.

شایان ذکر است، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بررسی این طرح نظرات موافق و مخالف خود را بیان کردند که درنهایت بررسی طرح تاسیس مرکز مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر تهران به تصویب اعضا نرسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: طرح ، مطالعات ، شورا ، تندگویان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.