سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

تدوین سندارزیابی پیامدهای مخاطرات زیست محیطی دراستان ضروری است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تدوین سند ارزیابی پیامدهای مخاطرات زیست محیطی را برای این استان ضروری عنوان کرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، انصاری افزود:براساس تکالیف برنامه پنجم توسعه و راهبردهای مدیریت بحران کشور، شناسایی کانونهای بحران و تهدید و ارائه اقدامات مهار و پیشگیری از این آسیب ها در استان امری حیاتی است و اجرای این مطالعات در دو مرحله یکساله با برآورد اعتبار یکصدمیلیون ریال پیش بینی شده است.
وی گفت: از 34 بلایای طبیعی کشور، احتمال وقوع 15 مورد در استان مرکزی وجود دارد که شناخت پیامدهای آن در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی و تدوین برنامه مدیریتی جامع برای کاهش و جبران آسیبهای ناشی از آن در استان انجام می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: مخاطرات زیست محیطی می تواند پدیده های متنوعی چون آلودگی هوا، خشکسالی، ریزگردها، تهدید منابع آبی، فرسایش بادی، کاهش و یا انقراض گونه های حیات وحش و گیاهان و آلاینده های خاک و آب را شامل شود که باید وضعیت فعلی و پیامدهای آن به صورت علمی برای مردم و دستگاه های متولی مشخص باشد.
انصاری یادآور شد: تدوین این سند راهبردی کلان درجانمایی فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی و صنعتی ، الگوی شهرنشینی ، کشاورزی و توسعه درسایه حفظ منابع پایه موثر خواهد بود.
وی اضافه کرد: استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادرتخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور ویکی از کانونهای مهم کشاورزی و حمل و نقل کشور در سالهای اخیر با جراحات متعدد زیست محیطی مواجه است به طوریکه هم اینک این کلانشهر به عنوان یکی از شهرهای آلوده کشور شناخته شده و با بحرانهای حاد آلایندگی هوا ، خاک و آب دست و پنجه نرم می کند./س
 
/
برچسب ها: تدوین ، سند ، ارزیابی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.