سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

«حوض منیژه»یکی از آثار ارزشمند تاریخی استان کرمانشاه

یکی دیگر از هزاران اثر تاریخی باستانی استان کرمانشاه، «حوض منیژه» است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


علیرضا مرادی بیستونی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه آنقدر تنوع و تعدد آثار تاریخی دارد که شاید بسیاری از مردمان همین دیار هم از آنها اطلاع چندانی نداشته باشند.

وی یادآور شد: وجود چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده در استان کرمانشاه نشان از عمق تاریخ و تمدن در این دیار دارد که شاید در هیچ کجای دنیا نتوان نمونه دیگری از آن را مشاهده کرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: یکی از این آثار ارزشمند تاریخی استان کرمانشاه که شاید کمتر کسی چیزی از آن شنیده و یا آن را دیده باشد، اثر تاریخی «حوض منیژه» است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این اثر ارزشمند تاریخی در دره پاتاق در شهرستان سرپل ذهاب از توابع استان کرمانشاه قرار دارد.

مرادی بیستونی یادآور شد: «حوض منیژه» در شمال غربی بنای ارزشمند «زیج منیژه» و در روستای زعفران واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: در روستای زعفران، فرورفتگی منظمی به ابعاد 70 در 50 متر دیده می شود که احتمالا آن را برای ذخیره آب ساخته اند و از این رو ساکنان محل آن را «حوض منیژه» می نامند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: احتمالا این اثر تاریخی مربوط به دوران اشکانیان یعنی زمان ساخت بنای ارزشمند «زیج منیژه» بر می گردد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، حوض ، تاریخی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.