سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

براي نخستين بار ؛

عضويت شوراي مركزي نظام مهندسي به بانوان رسيد

پس از 15 سال از تشكيل سازمان نظام مهندسي كشور با حكم وزير راه و شهرسازي خانم مهروش كاظمي براي نخستين بار توانست به عضويت شوراي مركزي نظام مهندسي برسد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از  مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي، مهروش كاظمي در گفتگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي اعلام كرد كه در دوره ششم نظام مهندسي براي نخستين بار پس از 15 سال از تشكيل سازمان نظام مهندسي با حكم عباس آخوندي خانمي توانست به عضويت شوراي مركزي نظام مهندسي كشور درآيد.

وي داراي مدرك دكتري معماري و عضو اصلي هيات مديره نظام مهندسي استان آذربايجان شرقي است كه در اين بخش نيز براي نخستين بار است كه خانمي به عضويت اصلي نظام مهندسي آذربايجان شرقي درمي‌آيد.

خانم كاظمي در سال 1391 نائب رئيس اول و در دوره پنجم نظام مهندسي عضو علي‌البدل سازمان نظام مهندسي آذربايجان شرقي بوده است.

بنابر اين گزارش اعضاي دوره ششم شوراي مركزي سازمان نظام مهندسي كشور بر اساس ماده 108 شوراي مركزي متشكل از 25 عضو اصلي و 7 عضو علي البدل با تركيب رشته هاي اصلي از بين دو برابر افراد معرفي شده به وسيله هيأت عمومي در هر رشته با قيد اصلي و علي البدل توسط وزير راه و شهرسازي انتخاب مي‌شوند.

اين در حالي است كه با وجود اختيارات وزير راه و شهرسازي در انتصاب اعضاي شوراي مركزي، اين افراد بر اساس مردم‌سالاري با سه شاخص احترام به آرا، توزيع متناسب استاني و توجه به حضور بانوان در شوراي مركزي توسط عباس آخوندي انتخاب شده‌اند.

ذكر اين نكته ضروري است كه توزيع استاني به مفهوم حضور اكثر استان‌ها در شوراي مركزي است و بر اساس توجه به حضور بانوان در شوراي مركزي، خانم مهروش كاظمي با حكم وزير راه و شهرسازي به عضويت شوراي مركزي سازمان نظام مهندسي كشور درآمد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.