سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دنباله‌دار جنجالی سرانجام به سوی "خورشید" می‌رود + عکس

کیهان‌شناسان پس از مطالعات دقیق دنباله‌دار ISON سرانجام مسیر حرکت او را به سوی خورشید به طور تقریبی تخمین زده‌اند و اعتقاد دارند که این پایان مسیر این دنباله‌دار داستان ساز است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ دنباله‌دار بزرگ این قرن دنباله‌دار ISON در حال حاضر با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است، اما دانشمندان معتقد هستند که این وضعیت برای مدت طولانی باقی نخواهد ماند.



بررسی‌ها نشان می‌دهد، بررسی تلسکوپ‌های رصدخانه جنوبی در کشور شیلی نشان می‌دهد که دنباله‌دار ISON در تاریخ ۱۵ نوامبر به سوی خورشید حرکت کرد.

دانشمندان معتقد هستند که حتی در صورت چند تکه شدن این دنباله‌دار بروز گرد و غبار در سطح کرهٔ زمین می‌تواند رخ دهد در لایه‌های بسیار بالای جوی که در چند روز آینده قابل مشاهده خواهد بود.

در حال حاضر رصدگران آماتور بسیاری از سراسر جهان با دوربین‌ها و تلسکوپ‌های خود در حال رصد لحظه به لحظه این جرم آسمانی هستند.

اختر‌شناسان جنس قسمت انبوهی از این دنباله‌دار را از یخ می‌دانند که در اثر فشار و گرمای شدید خود به دلیل نزدیک شدن ISON به خورشید حالت ذوب شدگی پیدا خواهد کرد این دنباله‌دار در تاریخ ۲۸ نوامبر به فاصله ۶۰۰۰۰۰ مایلی از خورشید خواهد رسید.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.