سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد؛

بررسی طرح جمعیت و خانواده در کمیسیون فرهنگی مجلس

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده از جمله طرح‌هایی است که در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک دوشنبه شب در دیدار با آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی با اشاره به اجرای طرح مسجدمحوری در کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در حال حاضر 65 هزار مسجد در کشور وجود دارد که متاسفانه نیمی از این مساجد از امام جماعت بهره‌مند نیستند.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروهی در زمینه تدوین طرح مسجد‌محوری اضافه کرد: به دنبال این هستیم که قانون مقتدری برای حمایت از مساجد داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته تلاش می‌کنیم که مساجد دولتی نشده و مردم عهده‌دار احداث و اداره آن باشند.

وی ضرورت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی کشور را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس نیز فعالیت‌های خود را در این راستا متمرکز کرده است.

سالک ضرورت تقویت حوزه‌های علمیه را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده از جمله طرح‌هایی است که در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار گرفته است و در این طرح 50 ماده در ارتباط با کاهش سن ازدواج، کاهش طلاق و... پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ضرورت عمل به منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با رفع آسیب‌های اجتماعی جامعه را مورد توجه قرار داد و گفت: به دنبال این هستیم که بتوانیم ضمن رفع کردن دغدغه‌های فرهنگی، تهاجمات دشمنان را خنثی کنیم./س

برچسب ها: قم ، بررسی ، طرح ، جمعیت ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.