سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

کارخانه‌های صادرات‌ محور را حمایت می‌کنیم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: حمایت از کارخانه‌های صادرات محور در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی قرار دارد.

عبادالله اکبری در گفت‌و‌گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم که بتوانیم در دولت تدبیر و امید از کارخانه‌هایی که صادرات محور هستند حمایت کنیم.

وی ادامه داد: با حمایت از کارخانه‌های صادرات محور کالاهای مورد نیاز داخل را تامین کرده و مازاد آن را به کشورهای دیگر صادر می‌شود تا در فضای توسعه صادرات غیر نفتی آذربایجان غربی نقش ایفا شود.

اکبری اعلام کرد: از واحدهای صنعتی درخواست داریم با توجه به محدود بودن زمان ثبت نام برای برخورداری از تسهیلات ارزی و ریالی در صندوق توسعه ملی اقدام کنند.

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی کمتر از 10 روز فرصت دارند و باید در این مدت به سازمان مراجعه کرده و درخواست‌های خود را ارائه دهند.

اکبری متذکر شد: تا کنون عملکرد سازمان خوب بوده به طوری که در بخش تسهیلات ارزی 205 میلیون دلار و در بحث ریالی 54 میلیارد تومان طرح معرفی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: سهم آذربایجان غربی در این زمینه 180 میلیارد تومان است ولی بنا داریم بیش از ظرفیت سهم آذربایجان غربی از صندوق توسعه ملی جذب انجام شود.

وی عنوان کرد: ارتقای سطح فناوری در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت، دستیابی به فناوری‌های پیشرفته و گسترش اقتصاد دانش محور از طریق تشویق بنگاه‌ها، ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه و حمایت از پژوهش‌های انجام شده و تولید فناوری تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و دانشگاه‌ها از راهبردهای مورد نظر در راستای توسعه صنعتی و معدنی استان آذربایجان غربی است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.