سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودرویی که موتورش با باد شارژ می شود +تصاویر

"جرید هوولز" یک طراح جوان است که چندی پیش خودروی عجیب و شاسی بلند خود را که در حد طرح بوده است رونمایی کرد. این خودرو که دارای فضای بسیار زیاد در داخل است می تواند با جذب بادهایی که به خودرو برخورد می کند آن را شارژ کرده و به مسیر حرکت خود ادامه دهد.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، موتور هر خودرویی نیاز به یک نیروی محرکه و البته یک ماده اولیه برای کار کردن دارد به طوری که بسیاری از خودروهای امروزی با استفاده از بنزین کار می کنند و البته نسل آینده خودروهای هوشمند نیز در حال ورود به بازار هستند که با باتری کار خواهند کرد.

"جرید هوولز" یک طراح جوان است که چندی پیش خودروی عجیب و شاسی بلند خود را که در حد طرح بوده است رونمایی کرد. این خودرو دارای قابلیت هایی است که می تواند خودروهای نسل آینده یعنی نسلی بعد از خودروهای الکتریکی را تحت تاثیر خود قرار دهد.



"والامی" نام این طرح است و اصل آن برای سفرهای خارج شهری و ویراژ دادن در دل صحرا آماده شده است این خودرو داری موتورهای الکتریکی است اما مهمترین دلیلی که آن را متمایز می کند سیستم شارژ این باتری های الکتریکی است.

این خودرو که دارای فضای بسیار زیاد در داخل است می تواند با جذب بادهایی که به خودرو برخورد می کند آن را شارژ کرده و به مسیر حرکت خود ادامه دهد. حالت بدنه باعث شده است تا بد به میزان زیادی در تمام خودرو پخش شود تا هم سرعت زیاد باشد و هم قلب باد به دستگاه تبدیل برخورد کند.

این خودروی عجیب تا به حال در جشنواره های مختف شرکت کرده است و امید آن می رود که تا چند سال دیگر به یکی از مهمترین قطب های صنعت خودروسازی در دنیا تبدیل شود زیرا سوخت ارزان و بی دردسر مهمترین گزینه ای است که درون این خودرو از آن استفاده شده است.










تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
pardis
۲۱:۱۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۲
مهم اینه تولیدش کنن نه طرحشو بزنن بعدشم بزارن خاک بخوره
سعید قربانی
۱۹:۱۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۲
این درست است که این خودرو با هوا کار می کند .ولی زیادی بلف زده ,جرا که برای حرکت حداقل به وزش مقدار زیادی باد نیاز دارد ودر ضمن در حین حرکت هر اندازه از برخورد باد را به انرژی حرکتی تبدیل کند همان اندازه یا شاید هم بیشتر با اصطکاک مواجه می شود .این بلف هیچ وقت با علم فیزیک جور در نمی یاد
منصور
۲۳:۳۶ ۱۰ آذر ۱۳۹۲
ا
برنامه اینجا ایران است 1 یه ایرانی رو دعوت کرد سوخت موترهای ماشینها را تا یک سوم کاهش میداد بدون ضرر میگفت این طرح رو به ایران خودرو دادم تنها کاری که کردن میخواستد بیبند چه کار کردم وهیچ حمایتی نکنند
رائین
۲۳:۲۰ ۱۰ آذر ۱۳۹۲
جالب بود کاش به تولید انبوه برسد
محمد
۱۵:۰۰ ۱۰ آذر ۱۳۹۲
یه ایرانی چند سال پیش یه موتور هواسوز طراحی کرد هیچکس بهش توجه نکرد و طرحش متروک موند!! واقعا برای ایران خودرو و سایپا متاسفم!!
منصور
۲۳:۴۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۲
آقا حداقل برای آلودگی هوای دنبال این کار بگیرند( مسئولان)
نصف نفر
۱۰:۴۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۲
جللالخالق اخرش فک کنم ی ماشین میسازن که همینجوری تخته گاز میره سوختم لازم نداره بهش میگی حرکت کن واست تک چرخ بزنه مثل جت بره ها :))