سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

انتشار هزار جلد کتاب توسط پژوهشگاه المصطفی

معاون بین‌الملل جامعةالمصطفی گفت: پژوهشگاه المصطفی طی سالیانی که شروع به کار کرده تا امروز توانسته است هزار جلد کتاب پژوهشی را منتشر کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام مجید حکیم‌الهی در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی اظهار کرد: در حال حاضر مدارک جامعةالمصطفی در تمام کشورهای جهان مورد تایید است و کسانی که مدارک بالای این مرکز را دریافت می‌کنند، می‌توانند در دانشگاه‌ها به عنوان مدرس مشغول به کار شوند.

وی افزود: در راستای افزایش اعتبار جامعةالمصطفی، این مرکز در برخی مجامع علمی از جمله اتحادیه بین‌المللی اساتید جهان و اتحادیه دانشگاه‌های مسلمان عضو شده است.

معاون بین‌الملل جامعةالمصطفی با بیان اینکه در حال حاضر 30 هزار طلبه از 130 کشور جهان در جامعةالمصطفی مشغول به تحصیل هستند، عنوان داشت: قم، مشهد، گرگان، اصفهان، تهران و برخی دیگر از شهرها از جمله مناطقی هستند که جامعةالمصطفی مراکزی را در آنها احداث کرده است.

وی از ایجاد نمایندگی در 60 کشور جهان توسط جامعةالمصطفی العالمیه خبر داد و خاطرنشان کرد: در مجموع 90 کشور جهان زیر نظر این مراکز هستند و زیرپوشش برنامه‌های حمایتی قرار دارند.

حکیم‌الهی تولید و تعمیق اندیشه اسلامی را یکی از وظایف و اهداف جامعةالمصطفی دانست و افزود: به همین دلیل پژوهشگاه المصطفی در قم تاسیس شده و در برخی دیگر از کشورها نیز پژوهشگاه‌هایی راه‌اندازی شده‌اند که خروجی آنها هزار عنوان کتاب پژوهشی طی سالیان متمادی است.

معاون بین‌الملل جامعةالمصطفی با اشاره به ترجمه متنی کلاسیک و حقوقی توسط پژوهشگاه المصطفی به منظور ترجمه اصطلاحات دقیق فقهی بیان داشت: این متن اکنون به عنوان یک منبع مورد اعتماد در کشورهای خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شعار پژوهشگاه المصطفی «هر روز یک کتاب» بوده است، تصریح کرد: در بعضی کشورهای جهان نیز واحدهای انتشاراتی المصطفی مشغول به کار هستند و هدف از مجموعه این اقدامات تعمیق و گسترش اندیشه‌های شیعی است.

حکیم الهی گفت: نظام آموزشی جامعةالمصطفی بر اساس سیستم حوزه‌های علمیه شامل سطوح یک تا چهار بنا شده، ولی مدارک کارشناسی تا دکتری هم به دانش‌آموختگان اعطا می‌شود تا آنها در مجامع دانشگاهی هم بتوانند مشغول به کار شوند.

معاون بین‌الملل جامعةالمصطفی با اشاره به ایجاد رشته‌های جدید در المصطفی افزود: آشنایی طلاب با مبانی جدید علمی بر اساس پایه‌های دینی یعنی تشخیص و استنباط موضوعات هدف از ایجاد این رشته‌ها هستند که در سطح چهار تدریس می‌شوند.

وی با بیان اینکه بخش ویژه خواهران در جامعةالمصطفی راه‌اندازی شده است، ابراز داشت: در حال حاضر حدود 5 هزار نفر از خواهران طلبه خارجی در این مرکز مشغول به تحصیل هستند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.